مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش
مدیران مدارس، راهبر و تسهیلگر فرایند آموزش هستند
زمانی مدرسه به سازمان یادگیرنده تبدیل میشود که مدیر مدرسه، خود و همکارانش را به ارتقای صلاحیتهای حرفهای ترغیب کند
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدیران مدارس را راهبر و تسهیلگر فرایند آموزش توصیف کرد.
بنا به اعلام معاونت آموزش متوسطه، عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در نشست معاونان و مدیران مدارس مناطق ۶ گانه آموزشی استان آذربایجان غربی حضور یافت.
وی گفت: رویکرد و نگاه برنامه درسی به مدیر مدرسه بسیار مهم و نیازمند توجه است. مدیر مدرسه در درجه اول یک معلم است و نباید این موضوع مورد غفلت واقع شود و مدیران مدارس راهبر و تسهیلگر جریان آموزش و واجد صلاحیتهای حرفه ای هستند.
سلطانیان ادامه داد: مدیر مدرسه، مسئولیت تامین و بسط محیطهای یادگیری را دارد و مدیران باید از همه ظرفیتهای ممکن برای آموزش دانش آموزان استفاده کنند و یکی از نمونههای بارز آن، پژوهشسراهای دانش آموزی هستند.
عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: پژوهشسرا برای دانش آموز محیط جدید یادگیری است و وقتی او را ترغیب به شرکت در جشنواره می کنید در حقیقت، او را در موقعیت یادگیری قرار می دهید.
وی بیان کرد: از مدیران خواهشمندیم مدیریت سنتی و بسته مدرسه را رها کرده و فضا را باز کنید تا دانش آموزان بتوانند از موقعیتهای جدید یادگیری استفاده کنند.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: زمانی مدرسه به سازمان یادگیرنده تبدیل میشود که مدیر خود و همکارانش را به ارتقای صلاحیتهای حرفه ای ترغیب کند و این مختص مدیر و معلم نیست و همه کارکنان باید اینگونه باشند و فعالیتهای تیمی باید در مدارس رواج پیدا کند.
ارسال دیدگاه