وزیر آموزش و پرورش در جلسه الگوی شورای راهبری مدرسه تراز خواستار شد:
پرهیز از جزئینگری در تعیین شاخصهای مدارس تراز
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر همافزایی معاونان آموزشی در اجرای فرآیند آموزش و برنامهریزی برنامه مدرسه تراز گفت از جزئینگری در تعیین شاخصهای الگوی مدرسه تراز پرهیز شود و آموزش به کارشناسان و معاونان ابتدایی و متوسطه استانها در فرآیند اجرای پروژه مدارس تراز در اولویت باشد.
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز دوشنبه سوم دیماه در جلسه مدرسه تراز که با حضور جمعی از اعضای شورای راهبردی الگوی مدرسه تزار در محل سالن جلسات وزیر آموزش وپروش برگزار شد با تأکید بر این که بحث ساختار شکست پروژه هوشمندانه تنظیم شده است، گفت: با توجه به گذشت قریب به سه ماه از سال تحصیلی انتظار میرود اجرای این طرح با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی با تاکید بر ضرورت گفتمانسازی طرح مدرسه تراز گفت: دو بخش در ساختار شکست پروژه باید مورد توجه قرار گیرد: یکی آموزش کارشناسان ستادی و دیگری، آموزش معاونان آموزش متوسطه و معاونان ابتدایی استانها با برگزاری جلسات آموزشی.
کاظمی با تأکید بر اینکه سرعتبخشی به اجرای طرح گفت: آموزشها میتواند به صورت آنلاین یا به صورت ارائه کلیپهایی در دو بخش مبانی نظری و چارچوب اجرایی و دیگری از زبان معاونان مربوط برای مدیران مدارس، جهت اجرای هر چه بهتر طرح؛ تهیه و ارائه شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به الگوی اجرایی مدارس تراز گفت: در تدوین شاخصها نباید جزئیگرا باشید؛ شاخص، باید واقعی و قابلیت اجرا داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه منابع مالی آموزش برای این مهم باید فراهم شود، تصریح کرد: سامانه مربوط به مدرسه تراز نیز باید به سرعت آماده و به سرانجام برسد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع اعتبارسنجی و تمرین تحلیل برنامههای راهبردی برای مدیران مدارس با مجریان پروژه است.
کاظمی با اشاره به اینکه هماهنگی و اقدامات لازم در صدور مجوزهای آموزش در مدارس انجام شود، خاطرنشان کرد: نباید تأخیری در فرآیند اجرای پروژه وجود داشته باشد و کارها باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی در پایان جلسه از اقدامات موثری که مسیر اجرای پروژه مدارس تراز انجام شد، قدرانی کرد.
ارسال دیدگاه