سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی

حضور دانش آموزان در برنامه های سازمان دانش آموزی موجب دوری آن ها از آسیب های اجتماعی می شود

ارومیه (پانا) – سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: حضور دانش آموزان در برنامه های پرمحتوای سازمان دانش آموزی موجب دوری آن ها از آسیب های اجتماعی می شود.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش آموزان در برنامه های سازمان دانش آموزی موجب دوری آن ها از آسیب های اجتماعی می شود

غلامرضا فدوی در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی به اهمیت حضور دانش آموزان در اردوهای مهارتی اشاره کرد و گفت: ایام دانش آموزی ایام شکل گیری شخصیت افراد است، فعالیت های گروهی و به خصوص حضوردر اردوهای این سازمان به عنوان رزومه شخصیتی دانش آموزان برای سال های آتی زندگی محسوب می شود.

وی افزود: فعالیت های مجموعه سازمان دانش آموزی ،پرورش یک جریان تربیتی تأثیرگزار است و برنامه های این سازمان با رفتارهای دانش آموزان رابطه مستقیم دارد.

فدوی ادامه داد: اهداف همه کنشگران تعلیم و تربیت با واژه مشترک "تربیت" گره خورده و آموزش و پرورش نسبت به دیگر فعالیتهای اجتماعی از اولویت خاصی بهره مند است، این توجه شدید که در سند تحول بنیادین نیز به عنوان هدف نهایی مجموعه آموزش و پرورش بیان شده است، بی دلیل نیست و بر منطقی قوی بنا شده است؛ دنیای امروز، تربیت فرزند را از نیازهای اولیه زندگی و معلمین و مربیان تربیتی را عاملین و در واقع مجریان این مهم طی مهمترین دوران فصل یادگیری نوجوانان و جوانان ، می شناسد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: اگر می خواهیم سیمای جامعه در 12 سال آینده را ببینیم باید به وضعیت امروز آموزش و پرورش بنگریم و اگر جامعه ای آباد می خواهیم باید آموزش و پرورشی آباد داشته باشیم، بنابراین مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا یکی از بهترین ابزارها برای احصای مشکلات جامعه دانش آموزی و تعریف راهکارهای مختلف برای حل آنان به حساب می آیند.

فدوی ادامه داد: بررسی های جامعه شناسان نشان از نبود روحیه خودباوری و نشاط و شادابی در بین جوانان دارد که جوانان را به حریم های پرخطر نزدیک می کند، این نقطه دقیقاً همان جایی است که سازمان دانش آموزی ورود پیدا کرده و فعالیت های تقویتی این موضوع را به اجرا در می آورد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنکی آموزش و پرورش آذربایجان غربی عضویت و فعالیت دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی را موجب دوری از ناهنجاری های اجتماعی دانست و گفت: اعضای تشکل های دانش آموزی و به خصوص اعضای سازمان دانش آموزی با ترکیب فعالیت های شاداب و با برنامه ریزی توانمند حس و روحیه خودباوری، از خود گذشتگی، مسئولیت پذیری، مشارکت پذیری و نوع دوستی خود را تقویت می کنند و عبور از حریم های شخصیتی برای آنان سخت خواهد بود.

فدوی در رابطه با فعالیت سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی نیز گفت: برنامه ریزی قوی، نیروی انسانی توانمند، محیط شاداب و هم افزایی فعالیت ها با برنامه های معاونت پرروشی از نکات مثبت و از دلایل موفقیت های سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی است و امید است همچنان در راستای تقویت کرامت شخصیتی دانش آموزان که از اهداف بلند مدت آموزش و پرورش است گام بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار