رییس سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان‌غربی :

ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی استعدادهای اجتماعی هدف اصلی سازمان دانش‌آموزی است

ارومیه (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان‌غربی گفت ایجاد زمینه و بستر مناسب برای شکوفایی استعدادهای جسمی، فکری، اجتماعی هدف اصلی سازمان دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی استعدادهای اجتماعی هدف اصلی سازمان دانش‌آموزی است

آیین گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی با حضور سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و مربیان، دانش آموزان، پیشکسوتان و اعضای منتخب این سازمان در سالن اجتماعات معلم برگزار شد.

حسین عباس زاده با اشاره به نقش و اهمیت فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: امروز اگر فعالیت های پرورشی در نظام تعلیم و تربیت را به بخش های مختلف تقسیم بندی کنیم، برنامه های سازمان دانش آموزی در تحقق بعد اجتماعی و فرهنگی این فعالیت ها نقش اصلی را ایفا می کند.

وی در خصوص برنامه ریزی های سازمان دانش آموزی برای تحقق این مهم گفت: فعالیت های اردویی و مهارت محور در راستای مهارت‌های اجتماعی از قبیل سبک زندگی، چادرزنی و اسکان در طبیعت، سواد رسانه ای، بازی های بومی محلی، جهت‌یابی و قطب نما، آشنایی با مهارت های زندگی اردویی و بسیاری دیگر از برنامه های مختلف برای تحقق 14 فضیلت اعضای سازمان دانش آموزی تعریف شده است.

عباس زاده گفت: مجلس دانش آموزی یکی از بستر های بسیار مهم سازمان دانش آموزی برای آشنایی دانش آموزان منتخب با روند انتخابات در کشور و همچنین محل تصمیم گیری و تصمیم سازی فعالیت های حوزه دانش آموزی است، استان آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در سه دوره اخیر مجلس دانش آموزی بوده و در هر سه دوره اخیر یک نماینده از این این استان در هیئت رییسه مجلس دانش آموزی حضور داشته است. نمایندگان مجلس دانش آموزی مشاورین مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای هیئت رییسه مجلس مشاورین وزیر آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: هدف اصلی تشکیل گروه های سازمان دانش آموزی ، تقویت توانمندی های فردی و گروهی دانش آموزان است و توانمند کردن هر یک از اعضای گروه برای بهتر زندگی کردن و ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد های جسمی ، فکری ، اجتماعی و مشارکت در تصمیم گیری های گروهی ، از دیگر اهداف این تشکل است.

عباس زاده به شکل گیری گروه های جهادی دانش آموزی در کشور و استان آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: حس مسئولیت پذیری و کمک به هم نوع از مهمترین اهداف و از فضیلت های 14 گانه اعضای سازمان دانش آموزی است، این سازمان در راستای تقویت و پیشبرد این دو فضیلت اقدام به راه اندازی و تشکیل گروه های جهادی دانش آموزی کرده و فعالیت های استان آذربایجان غربی در زلزله خوی سردمدار فعالیت های این مجموعه است.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی مربیان را سرمایه های این سازمان خواند و گفت: زحمات اجرا و به سرانجام رساندن همه برنامه ها و فعالیت های سازمان دانش آموزی در مدارس بر عهده مربیان این مجموعه است، مربیان بی ادعا و با تعصب و دانش آموزان عضو، صاحبان اصلی و سرمایه های سازمان دانش آموزی به حساب می آیند و ما قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

در پایان این مراسم از معاونین پرورشی، کارشناسان سازمان ، پیشکسوتان، مربیان و دانش آموزان منتخب سازمان دانش آموزی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار