مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

ایجاد زیربنایی موفق برای آینده، در دوران تحصیل دانش‌آموزان رخ می‌دهد

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در همایش تجلیل از دانش‌آموزان نمونه دبیرستان دکتر قریب، ایجاد زیربنای موفقیت برای آینده را، در دوران تحصیل دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۱۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد زیربنایی موفق برای آینده، در دوران تحصیل دانش‌آموزان رخ می‌دهد

آیت اصلانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در همایش تجلیل از دانش‌آموزان نمونه دبیرستان دکتر قریب منطقه، با اشاره به نقش واﻟﺪﯾﻦ در پیشرفت تحصیلی داﻧﺶ‌آﻣﻮزان، اظهار کرد: از تمام اولیا که امروز در این همایش حضور پیدا کردند، کمال تشکر را داریم؛ زیرا خانواده که بعنوان ﻧﻬﺎد اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ شناخته شده، در تمام ﻣﺮاﺣﻞ زﻧﺪﮔﯽ، ﺑﺮ اﻓﺮاد ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار است.

وی افزود: پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و دوران ﺗﺤﺼﯿﻞ اﻓﺮاد، از ﺣﺴﺎس‌ﺗﺮﯾﻦ دوره‌های زﻧﺪﮔﯽ است؛ زیرا در این دوران، ﺑﺎﯾﺪ زﯾﺮﺑﻨﺎی آﯾﻨﺪه و ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﻮد را ﺗﺸﮑﯿﻞ دﻫﻨﺪ که در اﯾﻦ ﺑﯿﻦ ﻧﻘﺶ واﻟﺪﯾﻦ و ﺧﺎﻧﻮاده و اﺛﺮ آن ﺑﺮ پیشرفت تحصیلی و ﻃﯽ ﮐﺮدن ﭘﻠﻪ‌ﻫﺎی ﺗﺮﻗﯽ داﻧﺶ‌آﻣﻮزان، ﻗﺎﺑﻞ ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﯽ ﻧﯿﺴﺖ.

اصلانی در ادامه با اشاره به حضور مدارس غیردولتی در مناطق، گفت: مراکز غیردولتی یاریگر مدارس دولتی هستند؛ زیرا امروزه شاهد حضور و تراکم بیش‌ از حد دانش‌آموزان در مدارس دولتی هستیم و مدارس غیردولتی، مجوز دارند که به کمک مدارس دولتی بشتابند و در کاهش تراکم بالای دانش‌آموزان در مدارس دولتی، نقش مهمی داشته باشند.

وی در ادامه، بر مسائل آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: در دوران تحصیل دانش‌آموزان، تنها مسائل علمی از اهمیت برخوردار نیستند؛ بلکه لازم است به مسائل پرورشی، روحی و روانی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای شود؛ در غیر این صورت، ممکن است دانش‌آموز عالم و دانای ما، بر کارهای علمی مسلط باشد، اما هیچ توانی در گفت‌وگو با اطرافیان خود، نداشته باشد که نشان‌دهنده ضعف بزرگی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در پایان، بر اهمیت احترام به والدین و جایگاه اولیا، اشاره کرد و پیروی از دستورات خداوند در این رابطه را از ملزومات زندگی دانست.

در ادامه مراسم، محمد ستاری مدیر دبیرستان دوره اول متوسطه دکتر قریب، ضمن تقدیر و تشکر از دانش‌آموزان نمونه این دبیرستان، گفت: در آن لحظه که اسم شما دانش‌آموزان عزیز بعنوان دانش‌آموزان نمونه خوانده می‌شود، لحظه‌ای پر افتخار برای والدین خود را رقم می‌زنید؛ زیرا والدین هنگام تقدیر از فرزندانشان، به اوج افتخار خود می‌رسند و شما امروز با تلاش‌ها و کوشش‌های خود، هدیه ارزشمند و باشکوهی را به خانواده خود، اهدا می‌کنید.

ستاری در پایان به بیان کسب رتبه‌های برتر این دبیرستان مانند کسب رتبه اول و دوم در جشنواره فردا، کسب ۵ مقام استانی در محورهای آموزشی، کسب رتبه اول در رشته موسیقی سنتور و گیتار، برگزاری مسابقات استعدادیابی با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد در زمینه ورزشی و هنری و... پرداخت.

خبرنگار: رضا نیک‌جوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار