معاون آموزش ابتدایى وزارت آموزش و پرورش:
روشهاى مختلف و نوین تدریس باید جایگزین روشهاى سخنرانىگونه و سنتى شوند
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایى وزیر آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش و جامعه امروز نیازمند روشهاى مختلف و نوین تدریس است و این روشها باید جایگزین روشهاى سخنرانىگونه و سنتى شوند.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ معصومه نجفى پازکى در سفر خود به استان آذربایجان غربی در جمع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ارومیه حضور یافت.
معاون وزیر در این جلسه به لزوم تغییر شیوههاى تدریس به خصوص در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: دانشجومعلمان باید علاوه بر آموزشهاى دانشگاهى، تسلط کافى و وافى بر کتب درسى داشته باشند، نظام تعلیم و تربیت و جامعه امروزى نیازمند تغییر شیوههاى تدریس است، شیوههاى نوین تدریس باید جایگزین شیوههاى سخنرانىگونه ٥٠ سال گذشته شوند تا کلاسهاى درس به خصوص در دوره ابتدایى از حالت روتین و خستهکننده خارج شوند.
وى افزود: نسل جدید معلمان به راحتى مىتوانند شبکههاى گسترده معلمى براى ارائه نوآورىها و شیوههاى مختلف تدریس در کلاس درس را ایجاد کنند تا ادبیات و تجارب مختلف را انتقال دهند.
معاون آموزش ابتدایى وزارت آموزش و پرورش، معلمى را راه میانبر رسیدن به خدا خواند و گفت: باید معلمى را به عنوان عشق قبول کنیم نه شغل؛ معلمى بهترین راه رسیدن به خدا است، معلمانى که در این مسیر قرار گرفتهاند در آرامش کامل قرار دارند.
نجفی پازکی افزود: علاقه به معلمی به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای این کار زمینهساز تعالی و رسیدن به حیات طیبه است.
وی اظهار کرد: معلمانی که با علاقه در این مسیر حرکت میکنند و هدفشان قرب الهی است همیشه در تعادل و آرامش هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گفته شهید رجایی که معلمی، عشق است و شغل نیست، ادامه داد: معلم باید شخصیتی آشنا به ابزار آموزشی نوین و همیشه متحول و خلاقتر از روز قبل خود باشد و نباید دچار روزمرگی شده و خود را محدود به یک سری اتفاقات تکراری کند.
نجفی پازکی با تاکید بر اینکه نوآوری و داشتن خلاقیت، شاخصه یک معلم خوب است، اضافه کرد: دانشجومعلمان باید همواره در شبکههای اجتماعی دانش و تجارب مشترک خود را به اشتراک بگذارند تا به پیشرفت همدیگر کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشجومعلمان و معلمان باید به کتابهای درسی تسلط داشته باشند، یادآور شد: معلمان ما باید در کلاس دانشآموزان را در موقعیت یادگیری قرار دهند و آنها را در موقعیت یادگیری، کشف و مفهومسازی قرار دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دوران روشهای سخنرانی سنتی و مربوط به ۵۰ سال قبل منقضی و تمام شده و اکنون دانشآموزان باید در محیط مشارکتی یاد بگیرند لذا تمام امید نظام آموزشی به ایدههای خلاقانه معلمان جوان و باانگیزه است.
ارسال دیدگاه