یکی از آموزگاران پایه اول در گفت‌وگو با پانا:

روش تدریس نمایشی باعث رشد کلامی و اجتماعی دانش‌آموزان می‌شود

پیشوا (پانا) - آموزگار پایه اول ابتدایی دبستان شیخ جنید شهرستان پیشوا، روش تدریس نمایشی را به عنوان یک شیوه‌ آموزشی کارآمد در پایه اول ابتدایی جهت یادگیری بهتر و ماندگارتر دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۱۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
روش تدریس نمایشی باعث رشد کلامی و اجتماعی دانش‌آموزان می‌شود

نسرین کولیوند، آموزگار پایه‌ اول آموزشگاه شیخ جنید(ره) در مورد اهمیت استفاده از نمایش در آموزش گفت: «با توجه به اهداف کتب درسی اول ابتدایی، از نمایش به عنوان یک روش تدریس خلاق برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌کنم؛ برای مثال برای آموزش بخش نشانه‌های کتاب فارسی، برای هر درس یک گروه نمایش را به کار می‌گیریم و ضمن آموزش، دانش‌آموزان را با کارگروهی آشنا می‌کنیم. البته در این شیوه‌ آموزشی از بداهه‌پردازی استفاده می‌کنیم، تا علاوه بر تقویت مهارت کلامی و بهبود تخیل، استرس را از دانش‌آموزان دور کرده و اعتمادبه‌نفس آن ها را افزایش دهیم. در بسیاری از موارد تلاش می‌کنیم تا نمایش‌های اجرایی، ضمن برآورده کردن اهداف آموزشی و تربیتی، سمت و سویی طنز به خود گیرد تا فضای شاد و مفرحی در کلاس داشته باشیم.»

وی همچنین گفت: «از این شیوه‌ تدریس می‌توان برای آموزش همه‌ دروس استفاده کرد، اما من بیشتر در درس فارسی از این روش استفاده می‌کنم و این موضوع یادآوری دروس را برای دانش‌آموزان بسیار آسان‌تر کرده است؛ چرا که از نمایش به عنوان کدگزاری استفاده می‌کنم و کافی است یک کلمه از نمایش را عنوان کنم تا دانش‌آموزان نمایش و سپس مفاهیم درسی را به یاد آورند.»

کولیوند در مورد اهمیت به‌کارگیری نمایش خلاقانه در تدریس گفت: «این شیوه‌ تدریس در رشد کلامی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دانش‌آموزان تأثیر فراوانی دارد، زیرا ما هنگام اجرای نمایش در واقع در حال آموزش بسیاری از مفاهیم و نکات اجتماعی، فرهنگی، علمی مرتبط با جامعه هستیم.»

آموزگار پایه اول گفت: «پیشنهاد من به تمامی همکارانم این است که این روش خلاقانه را در تدریس خود به کار ببرند. ممکن است این تصور پیش بیاید که استفاده از نمایش خلاق باعث می‌شود زمان زیادی از کلاس گرفته شده و آموزگار نتواند مفهوم را به درستی برای دانش آموز بیان کند اما به نظر من می‌توان با استفاده از این روش تدریس تمامی اهداف مورد نظر را در خلل نمایش محقق کرد. با توجه به تجربه‌ای که به دست آورده‌ام متوجه شدم دانش‌آموزان از طریق نمایش بهتر، سریع‌تر و ماندگارتر می‌آموزند.»

دانش آموز خبرنگار: علی اصغر جنیدی جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار