مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش :

۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی به مدارس افزوده شد

بوشهر (پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت در راستای توسعه فضاها و اماکن ورزشی استاندارد ۲هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی طی یکسال گذشته به فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای افزوده شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی به مدارس افزوده شد

محمد جعفری در آئین تجلیل از معلمان ورزش استان بوشهر اظهار کرد: این فضاها شامل یک‌هزار و ۹۰ زمین چمن مصنوعی، ۲۵۴ سالن ورزشی سقف بلند تیپ ۲ به مساحت هر کدام ۶۰۸ متر، ۲۷۴ زمین ساحلی و ۴۸۳ سالن ورزشی تیپ پنج یا کلاس درس تربیت بدنی هستند.

وی با تاکید بر توسعه فضاها و اماکن ورزشی استاندارد در مدرسه‌ها گفت: از سرجمع این فضاها ۳۶ زمین چمن مصنوعی، ۱۰کلاس درس تربیت بدنی و هشت سالن ورزشی مربوط به استان بوشهر است.

جعفری بیان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ورزشی طرح شهید سلیمانی در کشور ۷۵ درصد و در استان بوشهر ۸۵ درصد است.

جعفری گفت: پیش از این، شمار فضاهای ورزشی درون و برون مدرسه‌ای در سطح کشور پنج هزار و ۳۸۹ فضا شامل چمن مصنوعی، سالن ورزشی، پیست دو و میدانی بود که این فضاها جوابگوی نیاز دانش آموزان نبود و در همین راستا با حمایت نمایندگان مجلس طرح شهید سلیمانی با موضوع طراحی، ایجاد، بهینه‌سازی، متناسب‌سازی و تبدیل به احسن شدن فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای کلید خورد.

جعفری در خصوص استمرار طرح شهید سلیمانی در سال تحصیلی آینده گفت: با تخصیص اعتبار حداقلی طی چند هفته گذشته به استان‌ها زمینه استمرار طرح شهید سلیمانی فراهم شده و در همین راستا تفاهم‌نامه‌های جدیدی با استان‌ها در این بخش به امضا می‌رسد.

جعفری با بیان اینکه با اجرای طرح شهید سلیمانی استان بوشهر مقام نخست کشور در بحث فضاهای ورزشی را از آن خود کرده است، گفت: در زمان حاضر سرانه ورزشی دانش آموزان در استان بوشهر ۸۸ صدم مترمربع است که نسبت به میانگین ۳۴ صدم مترمربعی کشور بیشتر است اما باز هم این فضاها جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نیست.

وی تاکید کرد : فضاهای ورزشی ایجاد شده باید به خوبی حفظ و نگهداری شوند و نباید به هیچ عنوان از این فضاها استفاده غیرورزشی شود.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه سطح ورزش تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای تعریف شده اگر قرار است اتفاقی در ورزش کشور رخ دهد باید به ورزش مدرسه که جنبه تربیتی دارد کمک شود.

جعفری گفت : تقویت ورزش تربیتی موجب تقویت ورزش همگانی شده و با استعدادیابی مناسب زمینه تقویت ورزش قهرمانی و پس از آن ورزش حرفه‌ای در کشور فراهم می‌شود.

جعفری خاطر نشان کرد : کار مشارکت بین هیات‌های ورزشی و معاونت تربیت بدنی و سلامت را نه با انعقاد تفاهم‌نامه‌های صوری بلکه عملیاتی باید تعریف شود و از این ظرفیت مشترک استفاده کرد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس مفاهیم قرآنی، قانونی اساسی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درس ملی هدف اصلی رسیدن به حیات طیبه ساحت زیستی و بدنی است که باید به خوبی به بحث ورزش توجه شود.

وی با بیان اینکه کارکرد ورزش اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و پیشگیری از آسیب اجتماعی است افزود: حوزه تربیت بدنی به عنوان بخش عملی تعلیم و تربیت مسیر را برای تربیت همه جانبه دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

جعفری اضافه کرد: نگاه مسئولان به حوزه تربیت بدنی به جای نگاه صرف بازی و نشاط باید نگاهی عمیق و سلامت محور باشد تا به این صورت بتوانیم جلو شیوع بیماری‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: معلم ورزش می‌تواند با کارکرد صحیح خود اعتماد به نفس را در دانش آموزان تقویت کند.

جعفری توسعه کیفی درس تربیت بدنی در مدرسه، توسعه فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه با مشارکت اولیای مدرسه و دانش‌آموزان، توانمند سازی منابع انسانی تربیت بدنی را از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار