مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «دا» در ۳۰ استان

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، همکاری با وزارت ورزش و جوانان را مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای توسعه تربیت‌بدنی و ورزش بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «دا» در ۳۰ استان

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ محمد جعفری در نشست مسئولان تربیت بدنی شهرستان بافق یزد گفت: بر اساس اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش، همکاری با وزارت ورزش و جوانان مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای توسعه تربیت بدنی و ورزش در مدارس بوده است.

جعفری افزود: ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان به عنوان جامعه مخاطب تیم شما در ورزش و جوانان نیز بوده است و همچنین سلامت و رشد و شکوفایی استعدادها و تقویت روحیه نشاط و شادابی از جمله اهداف این همکاری و اجرای این طرح‌ها بوده است.

وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش، سند بالادستی داریم که مابقی اسناد در ذیل این سند برای ما تکلیف مشخص می‌کنند که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید کرده‌اند.

جعفری گفت: ما در آموزش و پرورش مکلفیم تامین و عدالت در برخورداری امکانات تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باکیفیت مناسب را انجام دهیم که راهکار آن مطابق با همین برنامه و اجرای آن با مشارکت همه دستگاه‌ها است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول دولت مردمی، یکی از اسنادی بود که در دولت جدید ابلاغ شد که بر اساس چالش‌ها، راهبردها و راهکارها برنامه تالیف شده است که در این سند، توسعه زیرساخت‌های ورزش بانوان و ترویج ورزش‌های بومی و محلی، شناسایی بانوان ورزشکاران موفق مورد توجه قرار گرفته است که این طرح نیز در این قالب اهداف را دنبال می‌کند.

جعفری گفت: ما در هفته تربیت بدنی به استناد تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه فرهنگی ورزش «دا» برنامه‌ریزی و اجرا داشتیم.

وی بیان کرد: ما به دنبال ترویج سبک زندگی فعال و سالم، افزایش مشارکت دختران، ایجاد بستر استعدایابی دانش‌آموزان مناطق محروم، توسعه ورزش بومی و محلی و پرکردن اوقات فراغت بودیم که در این طرح نیز آن را دنبال کردیم.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما در 3 قسمت همگانی، کارگاه‌ها و جشنواره‌ها و حرفه‌ای این طرح دا را دنبال کردیم که با همکاری وزارت ورزش و جوانان در سطح کشور اجرایی کردیم.

جعفری گفت: در فاز اول در برخی استان‌ها پایلوت این طرح دنبال شد و در فاز دوم نیز برنامه‌ریزی در ۳۰ استان کردیم.

وی افزود: ما در مرحله سوم سعی داریم با آسیب‌شناسی این مشکلات را رفع کنیم و به منظور برگزاری هرچه بهتر طرح گام برداریم.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تربیت همه‌جانبه، هدف اصلی ما در این طرح است و امیدواریم بتوانیم گام‌های اساسی برداریم. ما در آموزش و پرورش، برنامه‌های خود را در اردیبهشت و خردادماه جمع‌بندی می‌کنیم و به عنوان سند به ادارات کل آموزش و پرورش تکلیف می‌کنیم که نمونه آن برنامه و طرح «دا» است که از طرف وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار