هزار و ۲۱۵ فضای ورزشی مدرسه‌ای طرح شهید سلیمانی افتتاح شده است

بوشهر(پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت از ۲ هزار و یکصد فضای ورزشی درون و برون مدرسه‌ای تعریف شده در قالب طرح شهید سلیمانی تاکنون یک هزار و ۲۱۵ فضای ورزشی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۳۸۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
هزار و ۲۱۵ فضای ورزشی مدرسه‌ای طرح شهید سلیمانی افتتاح شده است

محمد جعفری درآیین افتتاحیه دوره آموزشی معلمان، کارشناس مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی سراسر کشور در استان بوشهر اظهار کرد: در زمینه ارتقای سرانه فضای ورزشی که ۳۴ صدم مترمربع است طرح شهید سلیمانی برای ساخت هزار و ۹۰ زمین چمن مصنوعی، ۴۸۳ سالن ورزشی کوچک یا کلاس درس تربیت بدنی، ۲۷۳ زمین ساحلی، ۲۵۴ سالن ورزشی سقف بلند تیپ ۲ به مساحت هر کدام ۶۰۸ متری با توجه به زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: با مشارکت استان‌ها، خیران، مردم، شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها این رقم اعتباری به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار افزایش یافت که بخشی از این پروژه های باقی مانده شامل چمن‌های مصنوعِی، کلاس‌های درس تربیت بدنی و زمین‌های ساحلی تا دهه فجر و تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بیشترین کار باقی مانده در بخش ۲۵۴ فضاهای ورزشی سرپوشیده است که آنها نیز در دست اجرا هستند.

وی در خصوص منابع انسانی مورد نیاز در بخش تربیت بدنی گفت: در زمان حاضر ۳۳ هزار معلم متخصص تربیت بدنی در کشور کمبود داریم که این کمبود به شیوه های مختلفی جبران می شوند.

وی بیان کرد: هرچند سال گذشته ۲ هزار معلم تربیت بدنی از طریق ماده ۲۸ جذب شدند اما انتظار می رود معلمان پایه یک سری آموزش های تربیت بدنی را فرا بگیرند.

جعفری گفت: اگر در نظام تعلیم و تربیت منابع انسانی با کیفیت نقش مهمی دارد معلم تربیت بدنی نیز بعنوان معلم تمام ساحتی در تربیت همه جانبه دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد .

وی اضافه کرد: یکی از شاخص های مهم در راستای اجرای درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی، داشتن فضا کافی برای ورزش کردن است.

جعفری گفت : در بحث یادگیری و تعلیم و تربیت به تنوع بخشی محیط یادگیری توجه می‌شود و محیط ها و فضاهای ورزشی نیز به عنوان یکی از محیط های یادگیری قلمداد می‌شوند که باید به آنها پرداخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار