مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

پایش آمادگی بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز با عنوان طرح پاک ثبت شده است

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت پایش آمادگی بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز با عنوان «طرح پاک» ثبت شده است.

کد مطلب: ۱۳۷۰۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پایش آمادگی بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز با عنوان طرح پاک ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ محمد جعفری به اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی اشاره و اظهار کرد: این موضوع منطبق بر برنامه درس ملی است. در این راستا دانش‌آموز باید در هر پایه، ۲ ساعت درس تربیت بدنی را براساس جدول برنامه هفتگی داشته باشد. در مدارسی که معلم تربیت بدنی متخصص دارند این امر را مدیریت می‌کنند اما در مدارس ابتدایی که معلم تخصصی وجود ندارد، آموزگاران پایه این کار را انجام می‌دهند.

وی از اجرای یک پروژه در دستورالعمل اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی خبر داد و افزود: در برنامه پاک با عنوان پایش آمادگی کودکان به دنبال ارزیابی نیمرخ حرکتی و بررسی وضعیت سلامتی دانش‌آموزان هستیم که با استفاده از آزمون‌های حرکتی و فاکتورهای چابکی، هماهنگی، تعادلی و مهارت‌های بنیادی بر اساس کتاب راهنمای معلم این برنامه را اجرا می‌کنیم.

جعفری بیان کرد: در نیمسال اول سال تحصیلی گذشته، برنامه پاک ۵ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۴۲۴ دانش‌آموز در سامانه ثبت شده تا برای آنان کارنامه صادر شود.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: 2 برنامه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) و سواد حرکتی، وارد برنامه پاک شده و این برنامه شامل تمام دوره‌های تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار