رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان رضوی:

امروز روز به چالش کشیدن پیچیده‌ترین بُعد انسان یعنی ذهن و روان انسان است

مشهد (پانا) - رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت مشاور با شناخت دانش‌آموزان در زمینه‌های گوناگون می‌تواند آنان را به رشته‌های تحصیلی مناسب راهنمایی کند و امروز، روز به چالش کشیدن ذهن و روان انسان توسط مشاوران استان است.

کد مطلب: ۱۳۶۸۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
امروز روز به چالش کشیدن پیچیده‌ترین بُعد انسان یعنی ذهن و روان انسان است

مرتضی سبزیکاران، رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:مشاور با شناخت دانش آموزان در زمینه های گوناگون می تواند آنان را به رشته های تحصیلی مناسب راهنمایی کند و آنان را در حل مشکلات یاری دهد. گرچه آشنایی معلم با فنون راهنمایی تدریس و عملکرد او را موثر و پربار می کند، ولی معلم به تنهایی نه می تواند و نه فرصت دارد به تمام مسائل و مشکلات روانی و خانوادگی و تحصیلی دانش آموزان رسیدگی کند و برای هر کدام راه حل ارائه دهد. از این رو، مشاور با همکاری معلم وخانواده و مسئولان مدرسه می تواند دانش آموزان را در جهت رفع مشکلات تحصیلی و خانوادگی و روانی و تامین ثبات عاطفی یاری دهد و نهایتا نیل به اهداف آموزش و پرورش را ممکن سازد.

وی ادامه داد:نقش مشاور در مدارس ارتقاع سطح سلامت روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان است که مهم ترین وظیفه هر مشاور است.

سبزیکاران در پایان گفت: ما با کمک مشاورین انشالله بتوانیم در سلامت روحی و روانی دانش آموزان که زمینه ساز موفقیت های تحصیلی و شغلی آیندشان است گام های موثری برداریم.

دانش‌آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار