مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:

سیستم خبره فردی برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ارائه شد

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از ارائه سیستم خبره فردی برای دانش‌آموزان و مشاوران مدارس بر اساس نتایج آزمون‌های رغبت و توانایی جهت هدایت دقیق دانش‌آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
سیستم خبره فردی برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ارائه شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ امیر تجلی‌نیا در جلسه کمیته هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش که با حضور مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و مهارتی، نماینده دفتر متوسطه اول، نماینده ارزیابی عملکرد و مدیرکل مرکز سنجش و ارزشیابی کیفیت نظام آموزش و پرورش برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم، اقدامات مثبت انجام شده در اجرای فرآیند هدایت تحصیلی را تشریح کرد.

وی اعلام کرد: در حوزه مشاوره این اداره کل در ابتدای شهریور سال ۱۴۰۱ آسیب‌شناسی فرآیند هدایت تحصیلی انجام شد و بر اساس تحلیل نتایج این آسیب‌شناسی، آزمون‌های مشاوره‌ای رغبت و توانایی توسط تیم تخصصی روانسنجی این دفتر با همکاری متخصصان و خبرگان هدایت تحصیلی هوشمندسازی شد.

تجلی‌نیا در ادامه از ارائه سیستم خبره فردی برای دانش‌آموزان و مشاوران مدارس بر اساس نتایج آزمون‌های رغبت و توانایی جهت هدایت دقیق دانش‌آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی خبر داد. سیستم خبره فردی، اطلاعات جامعی از ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان و همچنین مشاغل و رشته‌های مرتبط با ویژگی‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان را پیشنهاد می‌دهد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی افزود: جهت ایجاد انگیزه دبیران و مدیران مدارس در راستای اجرای مطلوب فرآیند هدایت تحصیلی عملکرد آنان در سامانه ثبت خواهد شد و به همکارانی که بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشند گواهی معتبر داده خواهد شد همچنین استان‌ها و مناطقی که بهترین عملکرد را دارند نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: میزان مشارکت دانش‌آموزان در سال‌های گذشته، زیر ۱۰ درصد بوده اما امسال با تغییرات مثبتی که در فرآیند اجرای آزمون‌های مشاوره‌ای صورت گرفت، میزان مشارکت دانش‌آموزان تاکنون بالای ۹۳ درصد بوده که بی‌نظیر است.

تجلی‌نیا گفت: با توجه به اینکه به پایان سال تحصیلی نزدیک می‌شویم، همکاران مرکز فناوری و آموزش متوسطه در تکمیل گام‌های نهایی فرآیند هدایت تحصیلی و همچنین صدور نمون‌برگ‌های هدایت تحصیلی دارای اهمیت است.

مدیرکل امور تبیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در پایان ضمن تشکر از زحمات تمامی همکاران به خصوص معاونت برنامه‌ریزی امور مشاوره، جهت برنامه‌ریزی منظم در اجرای ساختن فرآیند هدایت تحصیلی از تمام مشاوران خواست که در فرصت باقی‌مانده نسبت به تکمیل فرم‌های نظرخواهی و تکمیل فرآیند هدایت تحصیلی اقدام کنند تا در بهترین زمان ممکن بتوانیم هدایت تحصیلی مطلوبی در شان دانش‌آموزان کشور داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار