سخنگوی دولت، در جمع معلمان مدارس استثنایی شهر تهران:

معلمان مدارس استثنایی در کنار کار معلمی؛ در جایگاه مادری و پرستاری هم نقش‌آفرینی می‌کنند

تهران(پانا) - سخنگوی دولت سیزدهم با بیان اینکه شغل معلمی کار دشوار و ارزشمندی است؛ بر دارا بودن نقش مادری و پرستاری معلمان مدارس استثنایی در کنار کار معلمی اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان مدارس استثنایی در کنار کار معلمی؛ در جایگاه مادری و پرستاری هم نقش‌آفرینی می‌کنند

مراسم گرامیداشت مقام معلمان مدارس استثنایی شهر تهران با حضور علی بهادری جهرمی؛ سخنگوی دولت سیزدهم، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، رضا میرزاده؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ٣ و شهناز کریمی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در مدرسه استثنایی تراب منطقه ٣ برگزار شد.

در این نشست که با هدف تکریم معلمان مدارس استثنایی و تقدیر از زحمات آن ها برگزار شد، بهادری جهرمی ضمن تبریک هفته گرامی داشت مقام معلم و ابلاغ سلام رئیس جمهور به معلمان مدرسه، هدف اصلی حضور خود در این مراسم را علاوه بر تکریم معلمان، شنیدن مطالبات آن ها عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور و فعالیت معلمان و دانش آموزان هویت بخش محیط مدرسه است خاطرنشان کرد: معلمان با صبر و تحمل و عشق معلمی، ذره ذره هویت و شخصیت دانش آموزان را شکل می دهند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، افزود: تمام معلمان مسئولیت خطیر علم آموزی و تعلیم و تربیت آینده سازان کشور را به عهده دارند و کار آنها بسیار ارزشمند و با اهمیت است اما معلمان مدارس استثنایی در کنار کار معلمی؛ در جایگاه مادری و پرستاری هم نقش آفرینی می کنند که این امر؛ زحمات این عزیزان را دو چندان می کند.

سخنگوی دولت سیزدهم با اشاره به اینکه در بسیاری از روایات معلم را هم شأن پدر و مادر عنوان کرده اند، بر قدردانی و تکریم معلمان تاکید کرد.

در ادامه، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت ضمن ارائه گزارشی از شرایط ساماندهی نیروی انسانی و سرانه فضاهای آموزشی پایتخت اظهار کرد: در مدارس استثنایی هم نیازمند نیروی انسانی متخصص و هم تجهیزات تخصصی هستیم.

وی با بیان اینکه داشتن یک فضای خوب و ایمن آموزشی از الزامات است، تصریح کرد: با توجه به بالا بودن تراکم دانش آموزان پایتخت و اینکه سرانه فضاهای آموزشی پایتخت با میانگین کشور فاصله دارد و آموزش و پرورش شهر تهران در مواردی برای سرعت بخشیدن به امور و جبران کمبود سرانه فضاهای آموزشی؛ نیازمند یاری نهادهای مربوطه است، لذا خواهشمندیم دولت نسبت به حل این مورد مساعدت لازم را با آموزش و پرورش شهر تهران داشته باشد تا با توجه ویژه به این دو مورد، در طول سال های خدمت دولت انقلابی و عدالت محورسیزدهم، بتوان گره های آموزشی آموزش و پرورش شهر تهران را باز کرد.

شهناز کریمی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران نیز با اشاره به سابقه طولانی خدمت خود در مدارس استثنایی اظهار کرد: کار معلمان از جنس عشق است و معلمان مدارس استثنایی نه از روی کتاب که از روی قلبشان درس می دهند.

وی معلمی در مدارس استثنایی را مستلزم دارا بودن ویژگی های پدرانه و مادرانه خواند و گفت: سختی کار معلمان مدارس استثنایی زیاد است و به همین منظور نیازمند توجهات ویژه به این مورد هستند.

کریمی با تاکید بر اینکه تفاوت مدارس عادی و استثنایی در بحث مهارت است، خاطرنشان کرد: برای مهارت آفرینی باید تجهیزات کارگاهی کامل و به روز وجود داشته باشد به ویژه در خصوص مدارس اوتیسم که خدمات درمانی و آموزشی دانش آموزان این مدارس دارای هزینه است.

در بخش های دیگر این مراسم دانش آموزان مدرسه استثنایی تراب به اجرای برنامه های متنوع پرداختند و مسئولین حاضر پای صحبت کادر اجرایی مدرسه و والدین دانش آموزان نشستند و در جریان مطالبات آن ها قرار گرفتند، در پایان نیز از معلمان این مدارس از سوی ریاست جمهوری و آموزش و پرورش شهر تهران تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار