سخنگوی دولت در دانشگاه فرهنگیان بندرعباس:

رویکرد دولت سیزدهم، تقویت جایگاه دانشگاه فرهنگیان است؛ جذب ۳۰۰ نخبه در دانشگاه فرهنگیان

استان هرمزگان در چند دهه اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته است/ افتخار می‌کنم که فرزندم در کلاسی که معلم‌اش فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان است تحصیل می‌کند

تهران (پانا) - علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت ظهر امروز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان بندرعباس حضور یافت و به گفت‌وگو با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۶۸۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد دولت سیزدهم، تقویت جایگاه دانشگاه فرهنگیان است؛ جذب ۳۰۰ نخبه در دانشگاه فرهنگیان

در این نشست نمایندگان تشکل‌های انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی دانشجویان، انجمن صنفی دانشجویان و بسیج دانشجویی، نکات مدنظر خود را در خصوص وضعیت کلان کشور، استان هرمزگان و دانشگاه‌ها و مسائل صنفی دانشجویان این استان مطرح کردند.

بهادری جهرمی در این نشست پس از استماع سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان هرمزگان، گفت: روز معلم را خدمت شما معلمان امروز و فردای جامعه تبریک عرض می‌کنم و افتخار می‌کنم که تربیت نسل جدید به جوانانی مانند شما سپرده شده است. بنده افتخار می‌کنم که فرزندم در کلاس مدرسه‌ای تحصیل کند که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های فرهنگیان، معلم آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهر بندرعباس از دهه هفتاد تاکنون، بسیار توسعه یافته و به وضعیت امروز رسیده است. بنده وضعیت این استان در دهه هفتاد را به خاطر دارم و در دهه هشتاد نیز همراه گروه‌های جهادی به این استان می‌آمدم و به معلمی می‌پرداختم. آورده‌های بسیاری طی دهه‌های اخیر در این استان داشتیم و وضعیت راه‌ها، مسائل بهداشتی درمانی و ساختمان‌های اکنون با گذشته قابل مقایسه نیست. من به آینده کشور و شما عزیزان بسیار امیدوار هستم و قطعاً آینده کشور ما که دست نسل شما است، چند سر و گردن از وضعیت فعلی کشور بالاتر خواهد بود.

وی گفت: ما در گذشته از ساختار صحیحی به نام دانشگاه فرهنگیان که ایجاد کردیم حمایت مناسبی نکردیم و آنچنان که باید و شاید به آن نگاه نکردیم اما رویکرد دولت سیزدهم، تقویت جایگاه دانشگاه فرهنگیان و انحصار جذب معلم از طریق این دانشگاه بوده است.

سخنگوی دولت افزود: از ابتدای دولت تا کنون بیش از هزار ارشد معلم و دکتر معلم‌های دانشگاه فرهنگیان بعنوان عضو هیئت علمی جذب شده‌اند. ۳۰۰ نخبه با معرفی بنیان نخبگان در دانشگاه فرهنگیان جذب شده‌اند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دانشجویی درباره وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: ما در سال ۹۰ یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال تولید می‌کردیم و صادرکننده خودرو شده بودیم اما در دولت قبل این رقم به کمتر از نصف و به زیر ۸۰۰ هزار خودرو رسید. این کاهش تولید در چندین سال پیاپی موجب شد که به وضعیت فعلی برسیم. در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۳۲۰ هزار خودرو تولید شد و این نشان دهنده تلاش برای جبران عقب‌افتادگی‌ها در این حوزه است.

وی ادامه داد: در مثالی دیگر ما یک دهه پیش جشن خودکفایی گندم را گرفتیم ولی با یک تغییر سیاست در طول دهه قبل، مجدداً تبدیل به واردکننده گندم شدیم. رشد کشاورزی چندین سال منفی شده بود ولی مجدداً در سال ۱۴۰۱ میانگین رشد اقتصادی منفی و تقریباً صفر دهه نود، به حدود ۴ درصد رسید.

سخنگوی دولت تصریح کرد: کسانی که دیروز مشکلات کشور را به وجود آوردند، امروز خطاب به کسانی که به دنبال بهبود شرایط هستند، می‌گویند که امکان حل مشکلات نیست یا شما نمی‌توانید.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اقدامات دولت برای مهار تورم گفت: آمار تورم در زمان شروع دولت حدود ۶۰ درصد بوده که در تاریخ معاصر ما بی‌سابقه بوده ولی اکنون تورم به ۴۶ درصد رسیده که با وجود اینکه آمار بالایی است، ولی روند کاهشی داشته است. در گذشته خلق پول‌هایی که بعضاً هیچ بخشی از آن به بخش تولید نرفته بود و منجر به فساد شده بود، باعث وضعیت فعلی تورم در کشور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار