مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تأکید کرد:

ضرورت توجه به اصل غنی‌سازی هدفمند اوقات فراغت دانش‌آموزان

قربانی مهر: امروز رسالت اصلی ما در آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در جلسه شورای پرورشی آموزش و پرورش بر اهمیت و ضرورت موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به اصل غنی‌سازی هدفمند اوقات فراغت دانش‌آموزان

حبیب اله قربانی مهر، در این جلسه که با حضور معاون پرورشی و تربت بدنی منطقه و مدیر کانون فرهنگی تربیتی آفتاب برگزار شد گفت: در ایام کرونا به علل مختلف از جمله عدم آمادگی و غافلگیر شدن فضای تعلیم و تربیت و ورود سریع آموزش مجازی به مدارس بدون درنظر گرفتن زیرساخت های آموزشی و تربیتی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی، به آن اندازه ای که به مسائل آموزشی و تحصیلی دانش آموزان پرداخته شد، به مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان به ویژه اوقات فراغت آنها پرداخته نشد.

وی ادامه داد: امروز رسالت اصلی ما در آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزان است. آموزش بدون تربیت کارساز نخواهد بود.

قربانی مهر، با بیان اینکه آموزش و پرورش ناگزیر باید به جبران عقب ماندگی آموزشی و تربیتی و آسیب های حاصل از دوران کرونا و اتفاقات اخیر بپردازد؛ گفت: ما امسال باید برای رفع کمی و کاستی های ۳ سال گذشته، حداقل به اندازه ۳ سال کار کنیم و به دنبال پر کردن حفره و چالش های تربیتی باشیم که بعضاً در مدارس و جامعه مشاهده می کنیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ اضافه کرد: اوقات فراغت دانش آموزان، اگر برنامه ریزی شده باشد، می تواند به عنوان یک فرصت در جهت رشد و تعالی دانش آموز تلقی شود و اگر برای اوقات فراغت برنامه ریزی صحیح صورت نپذیرد، قطعاً این اوقات فراغت به شکل تهدید در مسیر تربیت دانش آموز ظاهر خواهد شد.

قربانی مهر با تاکید بر لزوم برنامه محور بودن آموزش و پرورش در تمام عرصه های آموزشی، تربیتی، اداری و ... گفت: دانش آموزان منطقه ۱۹ از ظرفیت و استعدادهای بالقوه خوبی برخوردار هستند. حضور موفق آمیز دانش آموزان در نمایشگاه ها، مسابقات و جشنواره های مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری، خود گواه این موضوع است.

وی در پایان با بیان اینکه شناسایی و تقویت توانمندی های ارزشمند دانش آموزان بر عهده مسئولان آموزش و پرورش و خانواده است، تصریح کرد: وظیفه امروز آموزش و پرورش این است که با طراحی و پیاده سازی برنامه های تحولی به روز و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی دانش آموزان، از هدر رفت اوقات فراغت دانش آموزان پیشگیری نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار