مدیرکل فرهنگی هنری:

امسال، کانون‌های فرهنگی تربیتی با شعار "تربیت بدون توقف" فعالیت تابستانه خود را آغاز خواهند کرد

مشهد(پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری گفت امسال، کانون‌های فرهنگی تربیتی با شعار "تربیت بدون توقف" فعالیت تابستانه خود را آغاز خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
امسال، کانون‌های فرهنگی تربیتی با شعار "تربیت بدون توقف" فعالیت تابستانه خود را آغاز خواهند کرد

محمد حسین پورثانی، مدیرکل فرهنگی هنری گفت: امسال، کانون‌های فرهنگی تربیتی با شعار "تربیت بدون توقف" فعالیت تابستانه خود را آغاز خواهند کرد.

وی بیان کرد: بکارگیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، ظرفیت‌های مردمی و مردمی سازی اوقات فراغت، از ویژگی‌های کانون اوقات فراغت در امسال است.

پورثانی اضافه کرد: تمامی فضاهای مردمی که ذیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بسیج محلات و سازمان تبلیغات اسلامی هستند، پس از تصویب در ستاد کمیسیون اوقات فراغت منطقه، می‌توانند از فضاهای آموزش و پرورش به صورت رایگان استفاده کنند.

وی گفت: تقریبا ۱۲طرح برای اوقات فراغت در نظر گرفته شده است که بخشی از آن‌ها اختیاری و بخشی دیگر، الزامی است.

وی افزود: پس از اتمام امتحانات نوبت دوم، مدرسه تعطیل نخواهد شد و فضای تعلیم و تربیت ادامه دار خواهد بود. در جهت برگزاری فعالیت تابستانه پررونق و با نشاط، در تلاش هستیم.

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه جذابیت و تنوع برای دانش آموزان فراهم است، باید برنامه‌های الگو محور و متفاوتی برای اوقات فراغت اجرا شود.

وی افزود: اوقات فراغت، بسیار تاثیر گذار است و باید برای آن برنامه‌های خوب و مفیدی اجرا کرد.

محمد مهدی حسین پور، رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی خراسان رضوی گفت: در تابستان گذشته، در ۳هزار و ۴۱۲ پایگاه و فعالیت‌های اوقات فراغت از جمله تشکل‌های دانش آموزی و سالن‌های ورزشی ۲۸۱ هزار دانش آموز شرکت داشتند.

وی ادامه داد: نقش تشکل‌های دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی، حوزه‌های ورزشی، علمی و مشاوره باید دیده شود.

حسین پور بیان کرد: قطعا فضاهای پرورشی‌ما، پاسخگوی تعداد بی‌شمار دانش آموزان در این زمینه نخواهند بود؛ لذا امسال نیز، نیازمند مساعدت حوزه‌های متفاوت هستیم.

وی افزود: نقاشی همگانی با موضوع محرم، از برنامه‌‌های ویژه اوقات فراغت، در تابستان سال گذشته بود. این برنامه، در کانون فرهنگی تربیتی سراج اجرا و با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شد.

وی اشاره کرد: کتابچه اطلس جامع کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارای ۴۰۰ صفحه است که تمامی کانون‌های فرهنگی تربیتی همراه با مشخصات کامل آماده چاپ شده است.

حسین پور در پایان گفت: ان‌شاءالله اولین کانون تخصصی تبیین تا ۱۵خردادماه در استان خراسان رضوی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در قالب تبیین، در کانون ۱۵خرداد شروع به کار خواهد کرد.

ایرج سالاران، معاون سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری در اکثر دیدارها، به جذاب بودن فعالیت‌های پرورشی، تاکید داشته‌اند. به همین سبب، نرم افزار رهتاپ را راه اندازی کردیم. این نرم افزار، کمک می‌کند تا والدین دانش آموزان در منزل، رشته‌های متفاوتی که پایگاه‌ها ارائه می‌دهند را مشاهده و ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این فضا، تنها مختص دانش آموزان نیست و معلمان نیز می‌توانند شرکت داشته باشند. در این نرم افزار، بازارچه‌ای نیز راه اندازی شده است تا دانش آموزان کالاهای آموزش دیده خود را همچون سفالگری و خوشنویسی، به فروش بگذارند و کسب درآمد کنند.

سالاران تصریح کرد: دانش آموزان برای هدایت تحصیلی موفق، نیازمند تجربه کردن هستند و ما به عنوان متولی امر تربیت، این بستر را فراهم می‌کنیم تا دانش آموزان به راحتی تجربه کسب کنند.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار