مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا آذربایجان شرقی:

پرداختن به مسائل معنوی از جمله اهداف سازمان عقیدتی و سیاسی سپاه عاشورا است

تبریز( پانا )- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا آذربایجان شرقی ضمن اشاره به مسائل اخلاقی و معنوی در دستورالعمل های سپاه یکی از وظایف این ارگان را توجه به برنامه های عقیدتی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پرداختن به مسائل معنوی از جمله اهداف سازمان عقیدتی و سیاسی سپاه عاشورا است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی در نشست خبری خود به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی با اصحاب رسانه، با اشاره به سخنان امام(ره) انقلاب درباره نبود عقد اخوت در انقلاب ما با افراد، گفت: نهادینه شدن روحیه مطالبه گری در میان مردم و بالاخص اصحاب رسانه بسیار مهم است و این مورد باید تقویت شود و در این راه بخاطر مصالح نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلابمان که مهمتر از همه چیز است نباید محافظه کاری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اگر محافظه کاری صورت بگیرد و این روحیه در بین مردم وجود داشته باشد موجب می شود که کشور به عقب بازگردد و این مغایر با مصالح کشور است.

سرایی خاطر نشان کرد: نقش اصحاب رسانه در این بین بسیار مهم است. تاثیر گذاری فعالان مجازی در این زمینه غیر قابل انکار است. اگر این کار بر اساس مدارک و اسناد نباشد تخلف محسوب می شود ولی با ترویج مطالبه گری این افراد در جامعه می توان جلوی تملق و چاپلوسی را گرفت.

وی اظهار کرد: شفاف سازی واقعیت‌های جامعه در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی باید در رسانه ها بدون عقده گشایی و انتقام صورت گیرد اما باید توجه داشت که در این مسیر به عقده گشایی و انتقام گرفتار نشوید.

نجفقلی زاده به نقش عقیدتی و سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این راه گام های اساسی و محکم توسط سپاه برداشته شده است. ایجادحلقه های صالحین و اعزام کاروان های راهیان نور و فرستادن هادیان سیاسی به مدارس و دانشگاه‌ها برای تبیین از جمله این فعالیت ها است.

وی خاطر نشان کرد: پرداختن به مسایل معنوی در بین پاسداران و سربازان و ارتقای بینش جامعه هدف، از جمله اولویت های سازمان عقیدتی سیاسی سپاه عاشورا است. مقابله با ناهنجاری های انحرافی اجتماعی همچون مسایل مربوط به عرفان ها و حلقه ها جزو وظایف سپاه است. آنها دنبال مرید و مرید پروری با نام دین هستند. رها سازی دینی با نام دین، اسلام، اخلاق و تهذیب از جمله اهداف آنان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به اینکه سپاه فقط نیروی نظامی نیست و نسبت به مسایل مختلف کشور حساسیت دارد ادامه داد:نیروی مردمی که در مسایل تربیتی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی رسالت دارد باید نسبت به معیار کیفیت تقوی و جایگاه علمی توجه ویژه داشته باشد.

سرایی ارایه آموزش در حوزه عقیدتی برای پاسداران و سربازان در این خصوص را جزو عملکردهای موفق سپاه در این زمینه عنوان کرد و افزود: از دیگر اقدامات ارزشمند سپاه می توان به اعزام تعدادی خانواده از جامعه سپاه برای زیارت مشهد مقدس ، اعزام ۱۴۳ نفر از استادان عقیدتی سیاسی به مشهد و قم و اجرای برنامه های مختلف در طول سال برای کارکنان اشاره کرد.

وی به عشق و علاقه ۶۵۰۰ هادی سیاسی بسیجی در فعالیت های تبلیغی و عقیدتی اشاره کرد و گفت: آنها هیچ چشمداشت مالی ندارند و حتی در روستاهای دور استان فعالیت نیز با علاقه و عشق کار می کنند. آنها همگی به روز هستند

وی در پایان با تبریک پیشاپیش هفته معلم به تمامی فرهیختگان فرهنگی گفت: اندیشه و روش و مبانی شهید مطهری می تواند در تمامی زمینه ها راه گشای ما باشد. باید از دوران ابتدایی مدرسه شروع به تربیت انقلابی و اسلامی در جامعه صورت گیرد زیرا یکی از نقاط قوت دشمن دست گذاشتن بر نقاط ضعف ماست که باید این نقاط با آموزش‌های لازم اصلاح شود.

ما در بحث انقلاب هیچ تعارفی نداریم و نحوه تربیت باید بدون محافظه کاری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار