یک هزار و ۲۰۰ برنامه برای هفته بسیج در تمامی ابعاد اجرا می شود

تبریز(پانا) - سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا بعد از ظهر امروز  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته بسیج اظهار کرد: از فردا هفته بسیج با شعار «بسیج امید ملت ایران» آغاز می‌شود که در این خصوص برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده است. 

کد مطلب: ۱۴۲۵۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار و ۲۰۰ برنامه برای هفته بسیج در تمامی ابعاد اجرا می شود

سردار اصغر عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه بسیج مایه امنیت و اقتدار، آرامش و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: وقتی حرف از امنیت می‌شود دو معنا دارد یکی اینکه هیچ کشوری نتواند اقدام نظامی علیه کشور ما بکند و دیگری امنیت درون کشوری برای فعالیت روزمره مردم است که هر دو در نظام جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

وی افزود: کل مردم ایران بسیجی است و بسیج به یک قشر خاصی تعلق ندارد؛ چراکه همه اقشار مردمی اعم از کارخانجات خصوصی و دولتی، اصناف، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و غیره همه زیر تحریم هستند.

عباسقلی‌زاده به اهمیت اطلاع‌رسانی عمومی فعالیت‌های بسیج تاکید کرد و گفت: در این زمینه ما به همت رسانه‌ها احتیاج داریم تا به رسالت خویش عمل کنند.

وی ابراز کرد: ۷۵ سال است که رژیم غاصب صهیونیستی به صورت اشغالی و کشتار مردم فلسطین را اشغال کرده است؛ از آن زمان کسی به فکر مردم مظلوم فلسطین نبود و در برهه‌ای کشورهای اعراب اقدامی کردند ولی موفق نشدند ولی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار همیشه در کنار مظلوم بود و خواهد بود.

عباسقلی‌زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران به یک الگوی مبارز جهانی با استکبار تبدیل شده و فلسطین نیز الگوی خود را ایران قرار داده است.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج، گفت: هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذر ادامه خواهد داشت؛ در این هفته هر روز یک اسم گذاشته است که برحسب هر اسم برنامه‌های تدارک دیده شده است.

عباسقلی‌زاده اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۰ برنامه در تمام ابعاد برای هفته بسیج در استان آذربایجان‌شرقی تدارک دیده شده است.

فرمانده سپاه عاشورا بیان داشت: در قرارگاه محرومیت‌زدایی در یک سال اخیر کارهای زیادی انجام شده است به طوریکه ۱۸۳ میلیارد تومان هزینه برای این فعالیت‌ها شده است.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی، اقلام کمک تحصیلی، کمک به آزادسازی زندانیان با جرائم غیرعمد، تهیه ۲۱۹ جهیزیه برای نوعروسان، تهیه کالاهای اساسی خانوار نیازمند، خدمات آموزشی اعم از تدریس خصوصی و عمومی، ترمیم ۱۴۰ واحد مسکونی و احداث ۱۲۰ واحد مسکونی، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با هزینه کرد ۵۳ میلیارد تومان از جمله کارهای صورت گرفته در سپاه عاشورا است.

وی یادآور شد: راه‌سازی، آسفالت‌ریزی مسیرهای تردد روستایی، آبرسانی به ۱۷۸ روستا، تصویب آبرسانی برای ۵۰۰ روستا در سال جدید، استفاده از انرژی خورشید، تعمیر و بازسازی ۳۰ باب مسجد و حسینیه، ساماندهی گلزار شهدا، ۳ پروژه احداث مدرسه، ساخت مسکن ملی، اجرای ۴۱ پروژه سلامت اعم از ۲۵ باب مرکز سلامت و ۱۶ خانه بهداشت در اقصی نقاط استان از جمله کارهای در دست اجرا و تمام شده سپاه عاشورا در سال جاری بود.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: یک هزار و ۲۲۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی توسط بسیج و سپاه در حال اجراست.

وی به فعالیت‌های سپاه عاشورا در اشتغال‌زایی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: دولت یک وام تسهیلات اشتغالی در نظر گرفته است که کل هزینه ۴۷۰ میلیارد تومان برای ایجاد دو هزار و ۲۰۰ اشتغال تامین شده است.

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه یک هزار و ۲۲۴ صندوق اعتبار بسیج تشکیل شده است که ۲۷ میلیارد تومان در این صندوق‌ها منابع موجود است، گفت: کل اعضای عضو در این صندوق ۶ هزار و ۷۶۲ نفر است.

وی تشریح کرد: در جهاد برق رسانی (روشنایی) مبلغ ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است که از قبل آن خانوارهای زیادی از روشنایی در روستاها بهره‌مند شدند.

وی گفت: آموزش به ۶۰ هزار نفر در حوزه خانواده، سلامت، بهداشت و درمان نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

دانش آموز خبرنگار: رومینا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار