علیرضا کریمیان:

همه ارکان آموزش و پرورش تهران، همدلانه در خدمت اهداف نظام تعلیم و تربیت باشند

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، بر خدمت توام با همدلی، صمیمیت و دوستی میان تمام ارکان اجرایی آموزش و پرورش پایتخت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
همه ارکان آموزش و پرورش تهران، همدلانه در خدمت اهداف نظام تعلیم و تربیت باشند

جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش پایتخت با حضور تمام اعضا و با محوریت بررسی نظام مسائل و پیگیری امور جاری برگزار شد.

در این نشست علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر اجرای دقیق سیاست های اجرایی و مدیریتی اظهار کرد: آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی و مهم است و شرایط امروز، خاص، ویژه و منحصر به فرد است، به طوری که امروز همه آحاد جامعه از مردم و مسئولین اذعان دارند که آموزش و پرورش مهم است و همین امر نیز موجب شده تا دشمن همواره نسل نوجوان و جوان و مدرسه را که مهم ترین نهاد مربوط به آنهاست؛ مورد هدف قرار دهد.

وی با تاکید بر حرکت به سوی اهداف به صورت پویا، پرشتاب و باانگیزه بالاتر افزود: شهر تهران به واسطه پایتخت بودن؛ پیشانی کشور است و می بایست در همه اقدامات پیشران باشد، بنابراین روزمرگی نباید موجب ایستایی و کند شدن فرآیندها و فعالیت ها باشد.

کریمیان تصریح کرد: در دولت سیزدهم که انقلابی بودن یکی از ویژگی های مهم آن است، تمام ارکان اجرایی که کارگزاران دولت هستند باید روحیه انقلابی را همواره در خود و دوایر زیرمجموعه تحت مدیریت؛ زنده و پویا نگه دارند.

وی با بیان اینکه آفت های یک درخت زمانی مورد توجه قرار می گیرند که به ثمره آن درخت آسیب بزنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران ثمره زیادی دارد، باید توجه داشت یکی از آفت ها که می تواند به دستاوردهای موجود آسیب وارد کند؛ ضعیف شدن همدلی میان کارکنان است، بنابراین می بایست همواره آن را با مشورت، همکاری و همدلی در تمام فعالیت ها، تقویت کنیم و از تکروی و اقدامات جزیره ای دوری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت خطاب به شورای معاونین گفت: انتظار می رود تمام ارکان آموزش و پرورش در جغرافیای شهر تهران؛ همدلانه، صمیمانه و دوستانه در خدمت اهداف نظام تعلیم و تربیت باشند و در این زمینه هیچ توقفی قابل توجیه نیست.

کریمیان با اشاره به اینکه کارها در آموزش و پرورش شهر تهران به صورت تیمی انجام می شود، گفت: در آموزش و پرورش شهر تهران هر موضوع فقط متوجه یک معاونت نیست، بلکه هر دستاوردی نتیجه اقدامات گروهی همه ارکان نظام تعلیم و تربیت پایتخت است. به همین خاطر، این تیم باید پرتلاش و هماهنگ گام های موثری را به طور مصمم برای تحقق و اجرای برنامه ها بردارد و فرآیندهای پیش رو را پیش ببرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت و پیچیدگی پروژه مهر، افزود: برای اجرای مطلوب و شایسته پروژه مهر باید از اکنون برنامه ریزی کرده و اقدامات خود را داشته باشیم و در تمام زمینه های مربوط به ساماندهی نیروی انسانی، فضاهای آموزشی و .... تدابیر و اقدامات لازم را داشته و منتظر ابلاغ بخشنامه ها نباشیم و با فعال سازی سطوح متناظر معاونت ها در مناطق 19گانه بر کیفیت اقدامات و برنامه ها بیافزاییم.

کریمیان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران تمام یک سال گذشته عملکرد مطلوبی داشته، اما در قله بودن و ماندن در آن، نیازمند تلاش مضاعف است. امتحانات دانش آموزی، بزرگداشت مقام معلم، برگزاری منظم جلسات و ... از دیگر تاکیدات مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست بود.

در ادامه؛ هر یک از معاونین به اهم برنامه ها و اقدامات انجام شده در معاونت مربوطه پرداختند که موضوعاتی چون: برنامه های پرورشی مربوط به روزه اولی ها، سرودهای دانش آموزی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، پژوهش سراهای دانش آموزی، هدایت تحصیلی، توسعه رشته های مهارتی فنی و حرفه ای، فعالیت های ورزشی، ساماندهی نیروی انسانی، تهیه اطلس نیروی انسانی در حوزه ابتدایی، فعالیت های سوادآموزی، بزرگداشت هفته معلم، فضاهای آموزشی و حجاب و عفاف از مباحث مطرح شده توسط اعضای شورای معاونین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار