استاندار ایلام در شورای آموزش و پرورش استان:

معلمان جایگاه والایی در پیشرفت و توسعه کشور دارند

ایلام(پانا)- استاندار ایلام با بیان اینکه در دین مبین اسلام به اهمیت مقام معلم و علم آموزی توجه ویژه‌ شده است گفت معلمان جایگاه والایی در پیشرفت و توسعه کشور دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۱۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان جایگاه والایی در پیشرفت و توسعه کشور دارند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از شوراهای مهم است و در قالب این شورا برای کسانی برنامه‌ریزی می‌شود که آینده سازان ممکلت هستند و از این جهت باید یک برنامه‌ریزی صحیح هم از حیث علمی و تربیتی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: آنچه موجب بالندگی یک کشور می‌شود آموزش و پرورش است، در واقع پایه و اساس بالندگی هر کشور به این مهم بستگی دارد.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به فصل امتحانات دانش‌آموزان در خرداد ماه نیز افزود: امتحانات، رقابت تنگاتنگی بین دانش آموزان است و در نمرات دانش آموزان و راهیابی آنان به دانشگاه‌ها تأثیر مستقیم دارد، بنابراین باید محیط سالم و با نشاط، توأمان با آرامش برای برگزاری یک رقابت سالم و درست لحاظ شود.

استاندار ایلام با اشاره به در پیش رو بودن هفته معلم و تبریک آن به جامعه معلمان و فرهنگیان، یادآور شد: در دین مبین اسلام به اهمیت مقام معلم و علم آموزی توجه ویژه‌ای شده است بطوریکه منصب معلمان برگرفته از آن است، مجموعه معلمان و فرهنگیان استان تلاش خوبی را در سال گذشته رقم زدند و حاصل این تلاش ها موفقیت های گوناگون در عرصه های مختلفی بوده که رقم خورده است و این حاصل زحمات معلمان عزیز است، بنابراین مراسم بزرگداشت مقام معلم امسال و مصادف با سالروز شهادت شهید مطهری باید باشکوه برگزار شود.

بهرام نیا خاطر نشان کرد: دشمنان قسم خورده نظام برای اینکه پایه های نظام را سست کنند و فروپاشی را رقم بزنند، به دنبال ضربه زدن به آموزش و پرورش به‌ویژه در حوزه تربیت هستند و ضربه زدن به عفاف و حجاب از مصادیق آن است‌.

وی تاکید کرد: در این راستا باید از همه سازوکارها با استفاده از ظرفیت های رسانه‌ای قوی برای تقویت آموزش و پرورش استفاده کرد.

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه افزود: حجاب و عفاف باید در سطح مدارس استان نهادینه شود و در این راستا والدین دانش آموزان حساسیت ویژه ای را در این زمینه داشته و خواهند داشت.

استاندار ایلام اضافه کرد: دشمنان به دنبال برداشتن حجاب هستند، افرادی که در امر تعلیم و تربیت مسئولیت دارند، خاص مدیران محترم مدارس دبیرستان‌ها، مدیران آموزش و پرورش و مدیران ستادی و تربیتی، باید مقوله «عفاف و حجاب» را نصب العین خود قرار دهند با توجه به اینکه رهبر فرزانه انقلاب هم تکلیف را مشخص کردند باید همه ما فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین فعالیت خود قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فروش اموال مازاد اشاره کرد و گفت: تمامی عایدات از محل فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان هزینه می‌شود، لذا این یک قانون است و برخی جزیره‌ای عمل نکنند. مدیری دلسوز و دغدغه‌مند است که با این نگاه مدیریت کند و آنچه مورد استفاده نیست را شناسایی و در راستای توسعه استان نیل دهد.

استاندار ایلام بیان داشت: آموزش و پرورش استان مدارس و زمین‌های بلااستفاده را شناسایی و در معرض فروش قرار دهد تا در قبال آن برای توسعه فضای آموزشی استفاده کرد. چنانچه آموزش و پرورش نیاز فوری به فضاهای آموزشی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی است، داشته باشد اقدامات لازم انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار