سامانه بارشی طی روز یک‌شنبه وارد کشور می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی از غرب کشورطی روز یک‌شنبه (۶ فروردین) خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سامانه بارشی طی روز یک‌شنبه وارد کشور می‌شود

به گزارش ایسنا؛ صادق ضیاییان در مورد وضعیت جوّی کشور گفت: امروز (۴ فروردین) در غالب مناطق کشور، جوّ پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات آذربایجان غربی، بارش پراکنده رخ می‌دهد. روز شنبه (۵ فروردین) به جهت گذر امواج کم‌دامنه از روی کشور برای برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: یک‌شنبه (۶ فروردین) سامانه بارشی از غرب کشور وارد می‌شود که در نواحی جنوب غرب، غرب و شمال غرب و به‌تدریج ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف همراه خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه (۷ فروردین) گستره فعالیت سامانه کل کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت و روز سه‌شنبه (۸ فروردین) از فعالیت سامانه در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و شدت بارندگی در مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: تا یک‌شنبه در نیمه غربی و از جمعه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور، روند دما افزایشی خواهد بود. بعدازظهر یک‌شنبه تا چهارشنبه خلیج فارس و طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش بادشدید، مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در مورد شرایط جوّی تهران نیز با تاکید بر اینکه دمای هوای تهران برای پنجم فروردین‌ماه بین ۱۸ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود که آسمان تهران کمی ابری تا نیمه‌ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود،‌ گفت: برای روز یک‌شنبه (۶ فروردین ماه) نیز دمای هوای پایتخت ۱۵ تا ۶ درجه سانتیگراد با آسمانی کمی ابری، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار