تجدید میثاق اعضای ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان قم با حضرت معصومه(س)

نخستین زائران فرهنگی حرم کریمه اهل بیت(س) پذیرش شدند

قم (پانا) - آیین «بهار خدمت» و تجدید میثاق اعضای ستاد اسکان فرهنگیان استان قم با حضرت معصومه(س) و غبارروبی مضجع شریف آن حضرت، شامگاه آخرین چهارشنبه سال در رواق آیت الله خامنه ای صحن صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تجدید میثاق اعضای ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان قم با حضرت معصومه(س)

در ابتدای این آیین، عباس اسکندری پور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی با اشاره به آماده سازی حدود 300 مدرسه و 3000 کلاس درس ویژه اسکان فرهنگیان در روزهای پایانی اسفند و نوروز اظهار کرد: اعضای ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان از دی ماه با تشکیلات جلسات متعدد، خود را برای ارائه خدمات شایسته به زوار حرم کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران آماده کرده اند.
وی افزود: با وجود حجم بالای امورات حساسی همچون صدور ابلاغ، احکام رتبه بندی، حق التدریس و تنظیم اسناد مالی در پایان سال، اعضای ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در استان و نواحی آموزش و پرورش، تدارک و مهیا سازی مدارس برای پذیرش و اسکان زائران نوروزی را مدال افتخار خادمی آستان اهل بیت(ع) می دانند.

اسکندری پور تاکید کرد: ستادهای اسکان فرهنگیان در نواحی چهارگانه به طور تمام وقت آماده پذیرش خانواده های زائران هستند و محل های پذیرش، هم روی نرم افزار نشان و هم به صورت تبلیغات شهری در ورودی های قم، مشخص شده است.

همچنین علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با ابراز خرسندی از فعالیت مجدد ستاد اسکان در ارائه خدمات به زوار حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران گفت: اثبات اعتقادی اصول دین، با همین اعمال میسر می شود زیرا اجر و مزد حضور شبانه روزی در ستاد و گذشتن از موهبت استراحت های شخصی و سفرهای نوروزی در تعطیلات، جز با اعتقاد به معاد و پاداش اخروی و کسب عنایت اهل بیت(ع) میسر نیست.

وی افزود: خادمان آستان اهل بیت(ع) در ستاد و مدارس اسکان زائران، نهایت تلاش خود را برای رضایتمندی زوار و ارائه خدمات مطلوب به آنان انجام می دهند تا هم غبار خستگی از وجودشان زدوده شود و هم با خاطره خوش زیارت و انس و دلدادگی بیشتر به اهل بیت(س) مدت حضور خود در قم را سپری کنند.

در آیین فوق، عبدالله صادقخانی به مناسبت ایام و اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد حضرت رقیه(س) مدیحه سرایی کرد. سپس اعضای ستاد اسکان در حالی که شاخه های گل به دست داشتند، راهی رواق نجمه خاتون(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) شدند و با ذکر توسل و اشک دیده، ضریح منور آن حضرت را غبارروبی کرده و با بانوی آب و آیینه در خدمت رسانی شایسته به زوار، تجدید میثاق نمودند.

در ادامه، ستاد اسکان نوروزی زائران فرهنگی ناحیه 3 آموزش و پرورش قم در دبیرستان امام حسن مجتبی(ع) واقع در بلوار شهید عابدی، روبروی دادگستری با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر اعضای ستاد، افتتاح شد و نخستین گروه از زائران فرهنگی نوروز 1402 پذیرش شدند.
خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار