مدیر آموزشی پرورش منطقه ۱۸ در جمع برترین‌های دانش‌آموزی پژوهش‌سرای رشد:

تفکر و خلاقیت، محور فعالیت پژوهش‌سرا است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برتر پژوهش‌سرای رشد، تفکر و خلاقیت را محور فعالیت پژوهش‌سراها دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۶۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تفکر و خلاقیت، محور فعالیت پژوهش‌سرا است

آیین تجلیل از دانش آموزان برتر پژوهشسرای رشد با حضور منصور هدایتی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ و علی لیسی، مسئول جشنواره پژوهشسراهای شهر تهران، در محل سالن اجتماعات امام رضا (ع) برگزار شد.

منصور هدایتی در این مراسم اظهار کرد: تلاش متفکران، اندیشه ورزان و آحاد جامعه علمی کشور در چهار عرصه مهم تفکر، علم، زندگی، معنویت و در راستای تبیین و تحقیق الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت با تکیه بر جهاد علمی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در زمره فعالیت های ماندگار و نشانگر عزم و همت والای فرهیختگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرانی است.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین، کار فراوانی در پیش داریم و تلاش می کنیم این فاصله را در پژوهشسراهای دانش آموزی جبران کنیم. دانش آموزان در پژوهش سراها می آموزند که مسایل را با تفکر و خلاقیت، شناسایی کرده و راه حل آن را بیابند.

هدایتی درباره اولویت های فعالیت پژوهش سراهای دانش آموزی، گفت: شناخت و هدایت صحیح استعدادها، سنجش درست یادگیری، ارتباط درست با دانشگاهها و مراکز رشد وپارک علم فناوری از اولویت های فعالیت پژوهش سراهای دانش آموزی باشد.

وی تصریح کرد: پژوهش سراهای دانش آموزی با هدف ایجاد زمینه های بروز خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان، تقویت روحیه همکاری و مشارکت آنها در انجام فعالیت های علمی و پژوهشی، حمایت مالی و معنوی از دانش آموزان برای حضور در جشنواره ها و برنامه های علمی و پژوهشی داخلی و خارجی، ایجاد محیط آزمایش و تجربه ایده های پژوهشی دانش آموزی، تشکیل انجمن های علمی دانش آموزی و برگزاری مسابقات علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی تشکیل شده اند.

در این مراسم منصور هدایتی از رشد و پیشرفت دانش آموزان منطقه ۱۸ در کسب عناوین مختلف در جشنواره ها را بسیار ارزشمند دانست. از تمامی این موفقیت ها ابراز رضایت کرد و تشکر ویژه‌‌ ای از دانش آموزان، والدین و مسئولین پژوهشسرا داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار