معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

حضور دانش‌آموزان در باشگاه کارآفرینان نوجوان، سبب ارتقای نظام تعلیم و تربیت است

شهرری یک (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، برخورداری از مهارت سخت و نرم را، لازمه پیشرفت کارآفرینان دانست و افتتاح باشگاه کارآفرینان نوجوان را، سبب ارتقای نظام تعلیم و تربیت برشمرد‌.

کد مطلب: ۱۳۵۲۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان در باشگاه کارآفرینان نوجوان، سبب ارتقای نظام تعلیم و تربیت است

مرتضی تاجیک، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، در افتتاحیه باشگاه‌ کارآفرینان نوجوان در پژوهشسرای رازی ناحیه یک شهرری، در خصوص کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینی معنای خاص خویش را دارد؛ کاری را کارآفرینی می‌نامند که جدید و پویا باشد و براساس یک ویژگی‌هایی آن را مورد ارزشیابی قرار می‌دهند.

وی، کارآفرینی را مبتنی بر نوآوری دانست و اذعان کرد: کارآفرینی یعنی کاری که دیگران پیش از ما آن را انجام نداده باشند؛ در صورتی که فعالیتی پیش از اقدام ما انجام شده باشد و ما ادامه دهنده آن باشیم، عنوان کارفرما بر ما نهاده خواهد شد.

این مقام مسئول، ریسک‌پذیری را، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارآفرین دانست و تصریح کرد: کارآفرینی تنها با تلاش و سرمایه‌گذاری خود فرد انجام می‌پذیرد؛ هنگامی که حمایتی از سوی دولت و دیگر نهادهای مربوطه شامل حال شخص نشده و او با تکیه بر دارایی‌های خویش که دانش در راس آن قرار دارد، به میدان عمل آمده و فعالیت مربوطه را به سرانجام می‌‌رساند، می‌تواند عنوان کارآفرین را بر دوش کشد.

وی کارآفرینی را، به معنای ایجاد فرصت جدید در کار دانست و بیان کرد: اگر کاری قبل از اقدام ما، با شیوه‌ای متفاوت توسط شخص یا اشخاص دیگری صورت گرفته باشد و ما با بهره‌گیری از یک شیوه و سبک دیگر آن را به‌ثمر رسانده و بهره‌وری آن را افزایش دهیم، به این معناست که توانستیم یک بستر جدید ایجاد کنیم.

تاجیک، با مهارت زندگی کردن را، یکی از نیازمندی‌های مهم عصر فعلی دانست و عنوان کرد: در عصر حال، برای اینکه بتوانیم پیشرفت کرده و به موفقیت دست‌یابیم، می‌بایست از دو مهارت سخت و نرم برخوردار باشیم؛ مهارت نرم مجموع شایستگی‌های اخلاقی است که هر فرد از جامعه می‌بایست آن را در خود ارتقا بخشد؛ زین روی این دست از مهارت‌ها، با تدریس دروسی مانند تفکر و انسان و محیط‌زیست در مدارس به دانش‌آموزان انتقال داده می‌شود.

وی در خصوص اهمیت مهارت سخت افزود: مهارت سخت شامل مهارت‌هایی است که یک کارآفرین به واسطه برخورداری از آن، می‌تواند به یک شغل و حرفه شایسته رسد؛ بنابراین یک کارآفرین برای موفقیت در مسیر خود، نیازمند برخورداری از دو مهارت سخت و نرم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در خصوص دیگر نیازمندی‌های یک کارآفرین، خاطرنشان کرد: یک کارآفرین موفق، کسی است که علاوه بر ریسک‌پذیری و توانایی علمی، توانمندی تعامل با افراد جامعه را داشته باشد و به‌واسطه آن بتواند مشتری خود را پیدا کند.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار