انسان باید همیشه در جایگاه یادگیری و حرکت به سوی هدف مطلوب باشد

تهران (پانا) - در همایش سراسری آموزش و تبیین آیین‌نامه‌ها، قوانین و مقررات دوره متوسطه نظری شهر تهران، نکات مهم آیین‌نامه آموزشی و اجرایی در مدارس بیان شد و سرپرست معاونت آموزش متوسطه شهر تهران بر حرکت به سوی هدف مطلوب تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
انسان باید همیشه در جایگاه یادگیری و حرکت به سوی هدف مطلوب باشد

همایش سراسری آموزش و تبیین آیین نامه ها،قوانین و مقررات دوره متوسطه نظری شهر تهران، درسالن اجتماعات دبیرستان نابینایان شهید محبی منطقه ۵ برگزار شد.

در این همایش که صبح روز سه شنبه، ۹ اسفند برگزار شد، امیر علیجانی؛ سرپرست معاونت آموزش متوسطه شهر تهران، محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ با همراهی اعضای هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری، اداره کل شهر تهران، مدیران آموزش همگانی سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا ، معاونین آموزش متوسطه، کارشناس مسئولان و مدیران مدارس متوسطه نظری ۱۹ گانه شهر تهران، حضور داشتند.

محسن مطلبی ضمن خوش آمد گویی به مدعوین، در مورد مدیریت و رهبری در مدرسه و ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین در آموزش و پروش، صحبت کرد و سند تحول بنیادین را نقشه راه قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت دانست.

سرپرست معاون آموزش متوسطه شهر تهران در سخنانی نقش و اهمیت مدیر در مدرسه را مهم برشمرد و ضمن تشکر از تلاش های مدیران مدارس گفت: ﯾﮑﯽ از اﺑﺰارهای ﻣﻮﺛﺮی ﮐﻪ ﻣﺪﯾﺮان و ﻣﻌﺎوﻧﯿﻦ ﻣﺪارس ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺑﻪ آن ﻣﺠﻬﺰ ﺑﺎﺷﻨﺪ، آﮔﺎﻫﯽ و اﺷﺮاف ﺑﺮ ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات و آﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ اﺳﺖ.

وی افزود: انسان باید همیشه در جایگاه یادگیری و حرکت به سوی مطلوب باشد و نیروی انسانی و ارکان سهیم در مدرسه، دانش آموزان، معلم و اولیاء دانش آموزان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

علیجانی بیان کرد: مدیر مدرسه باید ایجاد فرصت کند، از فرصت های موجود استفاده کند و فرصت را به تهدید تبدیل نکند. برای مثال انجمن اولیا ء و مربیان خود یک فرصت است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه، یکی از وظایف مدیر مدرسه را توانمندسازی و ایجاد انگیزه در معلمان دانست و افزود: روابط انسانی خوب و برقراری فضای مناسب در مدرسه توسط مدیر، آموزش و پرورش را به اهداف تعیین شده خود می رساند.

در ادامه، رئیس گروه آیین نامه و مقررات آموزش متوسطه، نکات مهم آیین نامه آموزشی و اجرایی را ارائه کرد و در خصوص کنکور و نکات جدید در کنکور امسال سخن گفت.

در این همایش، هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری، نکات مهمی را در خصوص تخلفات اداری بیان کرد. از جمله این نکات، نحوه برخورد با معلم خاطی، نحوه مکاتبات اداری، نحوه تصمیم گیری ها بر طبق قانون و مقرارت و آیین نامه درمدارس، ممنوع بودن جایگزین در مدارس، نحوه گرفتن هزینه ها توسط رئیس انجمن مدرسه و چالش های درون مدرسه، شامل شد.

همچنین در این گردهمایی از مشمولیت پسران صحبت به میان آمد. و در نهایت از مدیران برگزیده مناطق نوزده گانه شهر تهران تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار