معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی در اعتلا و پیشرفت کشور دارند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه شهر تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان گسترده‌ترین نهاد فرهنگی و اجتماعی نقشی تاثیرگذار دارد، نقش دانش‌آموزان را در اعتلا و پیشرفت کشور مهم و اساسی دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۶۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی در اعتلا و پیشرفت کشور دارند

آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و بازگشایی مدارس منطقه ۴، با حضور امیرمسعود باقری؛مدیر عامل اجرایی بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ مهدی خواجه امیری؛ معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،حجت الاسلام حاج آقا سید محمد میر عمادی؛ رییس اداره عقیدتی سیاسی بنیاد تعاون ناجا،علی فرهادی؛معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، امیر علیجانی معاون آموزش متوسطه شهر تهران،هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ روز یکم مهر ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخترانه دوره اول توحید برگزار شد.

علیجانی معاون آموزش متوسطه شهر تهران در حاشیه این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی با تبیین ضرورت علم آموزی و جایگاه علم و دانش اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان گسترده ترین نهاد فرهنگی و اجتماعی نقشی تاثیرگذار و غیر قابل انکار در تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور، برعهده دارد و توسعه یا عقب ماندگی هر جامعه ای از نظام آموزشی آن نشات می گیرد. پرورش نسلی مطلع، متعهد و مستقل برای ساختن کشوری پیشرفته در گرو برنامه ریزی کارآمد و پرورش حس اعتماد به نفس دانش آموزان در پرتو تقویت فرهنگ دینی آنان است. توسعه همه جانبه کشور زمانی رقم می خورد که با آموزش های نظامند و کارآمد، انسان ها، متحول شوند و در آن جامعه نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادینه یابد.

علیجانی تصریح کرد: دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی در اعتلا و پیشرفت کشور دارند. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به این جایگاه پرداخته شده است.دانش آموزان ما باید هوشیار و آگاه باشند و در راستای کسب علم و ارتقای سطح دانش خود کوشا باشند.

وی با اشاره به این که آن چیزی که دشمنان ما در تلاشند به هدف برسانند، ایجاد فضای یأس و ناامیدی است گفت: وظیفه ما به عنوان راهبران تعلیم و تربیت امیدآفرینی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار