مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ :

نوع فعالیت مربیان پرورشی، مهم‌ترین مولفه ارتقای  کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی است

استمرار و بقای هر جامعه مستلزم انتقال  مجموعه باورها، ارزش‌ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید  است

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با بیان اینکه هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان باارزش های اسلامی است، مهم‌ترین مولفه ارتقای  کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی را نوع فعالیت مربیان پرورشی عنوان کرد. 

کد مطلب: ۱۳۵۱۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نوع فعالیت مربیان پرورشی، مهم‌ترین مولفه ارتقای  کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی  است

قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان در ارائه مبانی جهاد تبیین در مدارس سرلوحه فعالیت‌های ما در حوزه آموزش و پرورش است، گفت: هفته تربیت اسلامی و روز تأسیس امور تربیتی در کشور، سرآغاز اقدامی نوین در تربیت الهی و دینی دانش‌آموزان بود و با توجه به دستورات و منویات امام راحل در سال ۵۸، شهیدان رجایی و باهنر با تأسیس این نهاد به اصلی‌ترین نیاز نظام تأسیس جمهوری اسلامی پاسخ دادند.

وی ادامه داد: سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی فراهم نمایند؛ تا همه قلب ها برای تربیت بتپد و همه معلمان مدرسه بازوانی برای کار سترگ و گران بار تربیت باشند و در یک کلام همه خود را «مربی امور تربیتی» و«مسئول تربیت صحیح دانش آموزان» بدانند تا فرزندان پهن دشت ایران زمین، با عنایت خداوند متعال و در اثر آموزش های این مربیان خود را برای حضور در جامعه دانش بنیان با هویت اسلامی ایرانی مهیا کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با تاکید بر اینکه ماموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است تا دانش آموزان را با تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا کنیم، افزود: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم انتقال مجموعه باورها، ارزش‌ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید است که مهم ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است. بر همین اساس در دوره نخست وزیری شهید رجایی و در دوران تصدی شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش آن‌ها به تأسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کشور اقدام کردند تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهند و دانش آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

وی تعامل اولیای مدرسه با اولیای دانش‌آموزان را از ثمرات ارزشمند نهاد امور تربیتی اعلام کرد و ادامه داد: «گرچه ۲۵ ماه کرونا آثار مخربی را در آموزش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ما گذاشت اما با ورود عالمانه واحد امور تربیتی آموزش و پروش، امروز این خلأ پر شده و اولیای مدارس و دانش‌آموزان ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه‌ای را با یک حرکت مشترک ایجاد کرده‌اند.

وی ضمن اشاره بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، هر زمان که از ارزش‌های انقلاب دور شدیم خسارت‌ها و آسیب‌هایی های جبران ناپذیری متوجه دانش آموزان ما شد، لذا برای جبران این خسارت‌ها باید به ارزش‌های انقلاب اسلامی بازگردیم و وضعیت فعلی را بار دیگر بازخوانی کنیم.

بیانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین ادامه داد: آموزش و پرورش با وجود خیل عظیمی از مخاطبان بهترین ظرفیتی است که می‌توان از آن برای تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده کرد. در همین راستا معلمان و مربیان تربیتی باید دستاوردهای انقلاب و ایران اسلامی را به دانش آموزان تبیین کنند تا دسیسه‌های دشمن یکی پس از دیگری خنثی شود. در این میان ضروری است با یک انسجام‌بخشی در زمینه تقویت و توسعه آموزشی و تربیتی حرکت کرد و از سوی دیگر راه‌های نفوذ و تسلط بیگانگان را با برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی و تربیتی مسدود کرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در پایان با بیان اینکه عاقبت بخیری انسان در گرو اصلاح نگاه او به دنیا است زیرا در غیر این صورت هیچ گونه روش تربیتی در او اثر نمی‌کند و نمی‌تواند صراط مستقیم الهی را پیدا کند،خاطرنشان کرد: هدف غایی در این برنامه‌ریزی و انجام رسالت شایسته، رسیدن به مقام قرب الهی است تا دانش‌آموزان و نسل آینده بتوانند خودباور و همچنین معتقد به آرمان‌های ارزشی و انسانی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار