مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی:

حضور دانش‌آموزان در اعتکاف و اردوهای راهیان نور نشانه‌های عملی تحقق جهاد تبیین است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، حضور دانش‌آموزان در مراسم شب‌های اعتکاف، اردوی راهیان نور، رعایت حجاب و اقامه نماز به صورت داوطلبانه را نشانه‌های عملی تحقق جهاد تبیین در سطح و بطن جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان در اعتکاف و اردوهای راهیان نور نشانه‌های عملی تحقق جهاد تبیین است

آئین گرامیداشت سالروزهفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئولین استانی و شهرستانی، معاونان و کارشناسان حوزه معاونت پرورشی در آموزش و پرورش استان در سالن فرهنگ مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معماران نهاد مقدس امور تربیتی، شهیدان رجایی و باهنر و شهدای فرهنگی وتبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: تربیت مقوله ای بسیار گسترده و هفته تربیت اسلامی فرصتی برای نگاهی دوباره و تازه به مفهوم والای تربیت در جامعه کنونی یعنی"جهاد تبیین" است.

علی مطهری افزود: تحقق جهاد تبیین هدف و قله فعالیت های مرتبط با حوزه فرهنگی و پرورشی نظام تعلیم و تربیت است، اگر موضوع مهم جهاد تبیین به خوبی در مدارس و سایر سطوح جامعه به خوبی اجرا شود، آسیب های اجتماعی در جامعه باید به حداقل ترین حالت ممکن برسد.

وی به نتیجه موضوع جهاد تبیین و فعالیت های تربیتی در مدارس اشاره کرد و گفت: خروجی فعالیت های مربیان و فعالان حوزه امور تربیتی و تربیت اسلامی حضور اختیاری و همراه با احساسات دانش آموزان در مراسم اعتکاف، استقبال آنان از اردوهای راهیان نور دانش آموزی و خانواده ای،حضور گسترده و اقامه نماز جماعت و فرادا و رعایت حجاب و عفاف است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، اولین اولویت فعالیت های مربیان و معاونین پرورشی و مدیران مدارس بعنوان مدیران نظام را بسترسازی برای آموزش عنوان کرد و ادامه داد: همه برنامه ریزی های متولیان نظام تعلیم و تربیت باید در مسیر بسترسازی برای تحقق هدف نهایی که حیات طیبه مورد تأکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، رسیدن به تزکیه پیش زمینه آموزش نیز به حساب می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار