ناصر قفلی؛

مدرسه مهم‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت هویت ملی و دینی آنان است

تهران(پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مدرسه را مهم‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت هویت ملی و دینی آنان دانست و از ساخت ۷۰  درصد از مدارس کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز خبر داد .

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه مهم‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت هویت ملی و دینی آنان است

ناصر قفلی؛ رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در گفت و گو با پانا با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز قهرمانان بزرگی هستند که با بخشش مال خود، روحیه خیرخواهی و گذشت را در جامعه ترویج می‌کنند، گفت: «مدرسه، مهم ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت هویت ملی و دینی است. از این رو خیرین مدرسه ساز، نقش بسیار مهمی در پیشرفت و ساختن آینده کشور ایفا می‌کنند. ترویج فعالیت های جامعه خیرین و تولید برنامه هایی در راستای اهداف آن و پخش آن از شبکه مستند، می تواند ضمن اشاعه فرهنگ کار خیر تاثیر بسزایی در گسترش اهداف جامعه خیرین مدرسه ساز داشته باشد.»

وی در خصوص عملکرد مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور در ۳ سال اخیر گفت: «مجموعه عملکرد خیّرین مدرسه ساز نشان دهنده این است که این تشکّل مردم نهاد یکی از پرافتخارترین تشکل های مردم نهاد در کشور است که بالاترین خدمت را به نظام تعلیم و تربیت، از سال ۱۳۷۷ (سال تأسیس جامعه خیّرین مدرسه ساز) تا امروز داشته به گونه ای که در ۳ سال گذشته قریب به ۵۰ درصد مدارس کشور با کمک و مشارکت خیّرین، ساخته و تجهیز شده است.»

قفلی در خصوص بافت فرسوده مدارس کشور اذعان کرد: «۳۳ درصد از مدارس کشور کاملا فرسوده هستند و برای نوسازی این مدارس، به چیزی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. در این راستا حدود ۴۰۰ مدرسه خیرساز در حال احداث است و ۷۰ درصد مدارس کشور و ۸۰ درصد مدارس دانش آموزان استثنایی توسط خیران مدرسه ساز ساخته می‌شود.»

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز در پایان با بیان اینکه مدرسه‌سازی سرآمد همه‌کارهای خیر در کشور است، افزود: «تلاش دستگاه تعلیم و تربیت، عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران و امکان تحصیل آسان برای تمام دانش‌آموزان عزیزمان در اقصی نقاط این سرزمین است که به یُمن حضور خیرین عزیز و نیک اندیش در کنار مجمع خیرین مدرسه ساز، توسعه و تجهیز مدارس کشور به حمدالله این امکان میسر شده و تا رسیدن به شرایط مطلوب تحصیل کودکان و نوجوانان کشورمان این راه همچنان ادامه دارد.»

یکی از مهم ترین دستاوردهای خیرین مدرسه ساز شهر تهران، تربیت مجموعه نیروهای مرتبط با نهاد خیرین است

در ادامه امیر نعمت بنی آدم؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در خصوص مدرسه سازی در کشور، در گفتگو با پانا گفت: «در دنیای امروز، هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بدون توسعه علمی به توسعه پایدار که تضمین کننده سربلندی، اقتدار، عزت، رفاه و سعادت آن جامعه هست، دست پیدا کند. هر کشوری برای رسیدن به این توسعه علمی، نیازمند تحصیل فرزندان خود در محیط‌های علمی مناسب و مدارس مجهز است. از این رو مدرسه سازی یکی از راه‌هایی است که کودکان این مرز و بوم را به سوی تعلم و نیکی رهنمون می‌سازد و با نگاهی به آینده پیشرفت و ارتقای کشور را در همه حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد‌.»

وی ادامه داد: «در تهران حدود ۶ هزار مدرسه وجود دارد که تا حدی نیازهای فضای آموزشی را برای دانش آموزان برطرف کرده است، اما نمی‌توان به اینها بسنده کرد؛ ۲۵ درصد از این فضاهای آموزشی فرسوده است و در صورت عدم رسیدگی، قطعا مضرات زیادی برای دولت، جامعه و آموزش و پرورش در پی خواهد داشت. از این رو ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی استاندارد، مقاوم و تأمین فضاها و تجهیزات مناسب به منظور ایجاد فرصت‌های آموزشی برای همگان، یک نیاز اساسی برای توسعه علمی کشور است که چنین مهمی علاوه بر کمک دولت و نهادهای قانون‌گذار، بیش از همه به مشارکت‌های مردمی و خیرین نیازمند است.»

بنی آدم در خصوص کمبود فضاهای آموزشی در شهر تهران اذعان کرد: «شهر تهران با جمعیت دانش آموزی حدود یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر، از محروم ترین مناطق کشور به لحاظ فضاهای آموزشی است. در حالیکه سرانه میانگین فضاهای آموزشی در سطح کشور حدود ۵/۲ متر مربع است، ولی این شاخص در شهر تهران حدود ۳/۶ مترمربع و در برخی مناطق تهران کمتر است این شاخص به خوبی نشان می دهد که شهر تهران به لحاظ کمبود فضاهای آموزشی از محروم ترین شهرهای کشور است.»

وی در پایان در خصوص تربیت مجموعه نیروهای مرتبط با نهاد خیرین اظهار کرد: «یکی از مهم ترین دستاوردهای خیرین مدرسه ساز شهر تهران، تربیت مجموعه نیروهای مرتبط با نهاد خیرین است که به صورت داوطلبانه در پیشبرد امورفعالیت دارند. برگزاری جشنواره ها و جذب خیرین از امور مرتبط با مدرسه سازی با مشارکت همین نیروهای داوطلب انجام می شود. در واقع یکی از دستاوردهای اصلی مجمع خیرین مدرسه ساز، توسعه مدرسه سازی و ترویج روحیه مدرسه سازی در شهر تهران و سطح کشور است. که به نوعی می توان آن را یک سرمایه ارزشمند برای تداوم این جریان فعال و فراگیر اجتماعی به شمار آورد.»

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار