مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

کاشت درخت در 300 مدرسه پایتخت

۲۰ بوستان مادر و کودک تا آخر فروردین ۱۴۰۲به بهره‌برداری می‌رسد/ ۳۰۰ اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر کاشته شده است/ ۱۰۰۰ فرش گُل در حاشیه بزرگراه‌ها ایجاد می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اقدامات شهرداری در حوزه توسعه فضای سبز و درخت کاری در شهر تهران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کاشت درخت در 300 مدرسه پایتخت

علی‌محمد مختاری در گفت‌وگو با پانا درخصوص برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه توسعه فضای سبز در شهر تهران و استقبال از نوروز گفت: «در سطح مناطق 22گانه بیش از هزار فرش گل در حاشیه بزرگراه‌ها ایجاد خواهیم کرد که تقریبا در حال اتمام است و تا 15 اسفند اقداماتی که در شهر تهران انجام می‌دهیم خود را نشان می‌دهد. بیش از 2100 المان گل در سازه‌ها و میادین تا نیمه اسفند نصب می‌شود و کاروان گل و گیاه قبل از سال تحویل به مدت یک هفته در خیابان‌های تهران به راه می‌افتد.»

وی ادامه داد: «نمایشگاه گل و گیاه با عرضه مستقیم گل و گیاه از 15 اسفند تا سه فروردین یعنی تا قبل از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. همچنین در 15 میدان بزرگ شهر قبل از سال تحویل به شهروندان گل اهدا خواهد شد و در 15 اسفند 1500 هکتار کمربند سبز پیرامون شهر تهران آماده بهره‌برداری می‌شود که توسط مسئولان کشور بهره‌برداری خواهد شد.»

افتتاح 20 بوستان مادر و کودک تا آخر فروردین 1402

مختاری اضافه کرد: «هفته گذشته دو پارک بانوان در محدوده مناطق 13 و 21 کلنگ‌زنی شد و 27 بوستان مادر و کودک افتتاح شده و 20 بوستان مادر و کودک هم در دست اقدام است که تا آخر فروردین ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. هفته جاری نیز دو پارک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که یکی پارک مادر و کودک و دیگری یک پارک محله‌ای است.»

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها با اشاره به اقداماتی که در موضوع آب‌رسانی انجام شده است نیز گفت: «حدود 15 میلیون متر مکعب از پساب در این مدت کوتاه جایگزین آب خام شده است و دو پارک فرامنطقه‌ای به مساحت 193 هکتار در دست احداث است. یکی از پارک‌ها 53 هکتار و دیگری 140 هکتار است؛ دره فرحزاد فاز یک و فاز دو هم شروع شده و به‌صورت دو شیفت کار می‌کنند. حدود 11 پروژه جنگل‌کاری هم در دست اقدام است که روزی 1300 تا 1400 کارگر در این پروژه‌ها کار می‌کنند که تا 15 اسفند افتتاح شود.»

کاشت 300 اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر

مختاری با اشاره به کاشت حدود 300 اصله درخت چنار کهنسال در خیابان ولیعصر در محدوده پایین‌تر از میدان ونک نزدیک بیمارستان دی گفت:‌ «طرح نهضت درختکاری را شروع کرده و بیش از یک میلیون اصله نهال مثمر و غیر مثمر کاشته می‌شود. در منازل شهروندان از طریق سامانه 137 و 1888 که درخواست کرده باشند، درخت می‌کاریم و یک بروشور که نحوه کاشت و طرز نگهداشت در آن است به آنها داده می‌شود. کار کاشت درخت در 300 مدرسه و 200 مسجد انجام شده و این هم برای توسعه فضای سبز است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار