پرونده پروژه کمربند سبز شهر تهران تا سال ۱۴۰۳ بسته می‌شود

تهران (پانا) - تور بازدید خبرنگاران از «کمربند سبز و جنگلکاری‌های شمال شرق تهران» با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران و علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
پرونده پروژه کمربند سبز شهر تهران تا سال ۱۴۰۳ بسته می‌شود

حسین نظری در تور بازدید خبرنگاران از «کمربند سبز و جنگلکاری های شمال شرق تهران» که در منطقه تلو انجام شد، اظهار کرد: امروز می خواهیم خبرنگاران هرچه را که می‌بینند منتشر کنند، از آقای مختاری برای کارهای انجام شده، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: اگر آقای مختاری و همکارانشان زحمت نکشیده بودند و این درختان در این منطقه کاشته نمی شدند، به جای این درختان ساختمان و تاسیسات مختلفی احداث می شد.

نظری خاطرنشان کرد: اینجا کریدور خروجی هوای تهران است و هر چقدر ساخت و ساز کم تر باشد، هوا سالم تر خواهد شد، کمربند سبز تهران هم محافظ شهر است.

معاون شهردار تهران عنوان کرد: طبق جلسه‌ای که در پایان سال ۱۴۰۱ داشتیم، وعده دادیم نشست های پی در پی به بهانه های مختلف داشته باشیم.

علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح کمربندی سبز پیرامونی شهر تهران در قالب ۵۰ هزار هکتار طراحی شده است که این مسئله به سال ۱۳۶۵ بر می‌گردد و قرار شده است که این طرح به صورت کامل در شهر تهران عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: از ۵۰ هزار هکتار طرح کمربندی سبز شهر تهران، ۴۶ هزار و ۲۵۰هکتار اجرا شده است.

مختاری تصریح کرد: سال گذشته در بحث فضای سبز برون شهری۱۵۰۰هکتار توسعه کمربند سبز را داشتیم که در سال جاری با تاکید آقای زاکانی نیز ۲هزار هکتار توسعه کمربند سبز(جنگل‌کاری) خواهیم داشت و بنابر برنامه ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۳ پرونده طرح کمربند سبز در شهر تهران بسته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر تهران است و تمهیداتی نیز برای آبیاری درختان کاشته شده در قالب طرح کمربندی سبز شهر تهران انجام شده است.

مختاری ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در خصوص استفاده آب در چاه‌ها وجود داشت تاکید ما بر استفاده از پساب جهت آبیاری فضای سبز بوده و به همین جهت سال گذشته ۷ میلیون مترمکعب آب مورد استفاده قرار گرفت که در سال جاری در تلاشیم به ۳۰ میلیون متر مکعب برسانیم.

وی گفت: در قالب طرح کمربند سبز از گونه‌های مثمر از جمله درختان گردو، زیتون، توت و غیره نیز استفاده شده است. تلاش کردیم تا محیط‌هایی فراهم شود تا مردم بتوانند ساعاتی را در کمربند سبز به عنوان تفرجگاه حضور پیدا کنند.

مختاری ادامه داد: تاکید ما بر این است که از درختان سوزنی برگ در فضای سبز و طرح کمربندی شهر استفاده نشود و از درختان پهن برگ استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح کمربند سبز در گذشته با تانکر آبیاری می‌شد و الان به صورت قطره‌ای و از محل پساب تصفیه‌خانه‌ها آبیاری می‌شود.

مختاری در پایان گفت: در هر هکتار فضای سبز به طور میانگین حدودا ۴۰۰ تا ۶۰۰ نهال غرس می‌شود و از آب‌ چاه‌های زیرزمینی جهت آبیاری استفاده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار