رئیس اداره حفاظت محیط زیست:

دانش‌آموزان، همیاران طبیعت سازمان منابع طبیعی کشور هستند

قرچک (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست در جشن روز درختکاری دانش‌آموزان مدرسه حضرت خدیجه قرچک، دانش‌آموزان را همیاران طبیعت خواند و گفت از امروز مسئولیت شما به عنوان همیار طبیعت به مراتب بیشتر از قبل است.

کد مطلب: ۱۳۵۳۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان، همیاران طبیعت سازمان منابع طبیعی کشور هستند

رسول منصوری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت: یک درخت باعث جذب آلودگی هوا و تولید اکسیژن می‌شود و همچنین باعث سرسبزی، زیبایی و خنک‌کردن هوا در تابستان می‌شود و تولید میوه می‌کند. زمانی ک یک درخت کاشته می‌شود تا زمانی که آن درخت پابرجا است اعمال حسنه برای یک نفر ثبت می‌شود.

وی دانش‌آموزان را همیاران طبیعت دانست و تشریح کرد: از امروز به بعد شما جزو همیاران طبیعت سازمان منابع طبیعی کشور هستید مسئولیت شما به مراتب از روز قبل بیشتر است اکر کسی را در حال تخریب منابع طبیعی مشاهده کردید وظیفه شما به عنوان یک همیار طبیعت این است که تذکر دهید.

وی از صادر شدن کارت‌های همیار طبیعت برای دانش‌آموزان خبر داد و تشریح کرد: انشالله تا آخر سال کارت‌های همیار طبیعت را صادر می‌کنیم تا مثل کارت‌های مهم دیگر به خوبی از آن نگه‌داری کنید بنابراین از این ب بعد شما یک جنگلبان با شعار «من هم یک جنگلبان هستم» هستید.

حجت الاسلام والمسلمین حجت‌اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک با اشاره به سخن حضرت محمد (ص) در رابطه با روز درختکاری بیان کرد: اگر هرکس یک درخت بکارد و پرورش بدهد تا زمانی که به ثمر بنشیند، خداوند برای پاداش آن شخص یک درخت در بهشت برایش می‌کارد.

علی اصغر قاسمی، معاون دفتر آموزش و ترویج و مشارکت مردمی سازمان منابع طبیعی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی در پایان خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و همچنین آموزش‌و پرورش، سازمان منابع طبیعی و سازمان محیط زیست برای آینده کار می‌کنند یکی از کارهایی که باید یاد بگیرید بحث شکر نعمت است یعنی خداوند نعمت‌های مختلفی به ما داده یکی از نعمت‌هایی که خدا داده درخت است اگر درخت بکاریم و از درخت‌ها محافظت کنیم شکر نعمت را به جا آورده‌ایم یکی از برنامه‌های مهم سازمان مناطبع طبیعی کشور این است که دانش‌آموزان را به عنوان همیار طبیعت جذب بکند و بیشترین نقش را به عنوان همیار دانش‌آموزی داشته باشند.

خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار