سند دار شدن 10 بوستان بزرگ پایتخت

تهران (پانا) - رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از سند دار شدن 10 بوستان بزرگ پایتخت خبر داد .

کد مطلب: ۱۳۴۴۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سند دار شدن 10 بوستان بزرگ پایتخت

ابوذر مختاری در گفت و گو باپانا درخصوص سند دار شدن املاک شهرداری گفت:«تفاهنامه خوبی با اداره ثبت و زمین شهری در سنوات گذشته داشتیم که در این دوره هم تمدید شده است .دو نوع ملک در شهرداری داریم ملک اختصاصی داریم و مانند ساختمان هایی که درتملک شهرداری است ویک تعداد املاک عمومی مانند بوستان ها ومعابر و ... که یکی از برنامه هایی که دنبال می کنیم سند دار کردن املاک عمومی شهر تهران است.»

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بیش از 10 بوستان تهران سند دار شوند .

به گزارش پانا،بهمن سال گذشته سند مالکیت بخشی از بزرگراه شهید همت به عنوان نخستین سند صادر شده برای معابر به مساحت حدود ۷۰ هزار متر مربع به نام شهرداری تهران صادر شد و پس از آن هم بخشی از میدان آزادی به نام شهرداری تهران سند خورد.سال ها بخش زیادی از دارایی های عمومی شهرداری تهران مانند خیابان ها ، معابر ،بوستان ها بدون سند بودند . مدیران دوره گذشته بارها از خسارت های گسترده‌ای که بی سند بودن زمین هایی که متعلق به دولت و شهرداری بوده واز سوی اشخاص سندهایی گرفته شده سخن گفته بودند .

و به همین دلیل تفاهم نامه ای میان شهرداری تهران و سازمان ثبت اسناد امضا می شود که براساس آن اموال و املاک عمومی و اختصاصی شهرداری مستندسازی می‌شود.

نگرانی هم برای فروش زمین های سند دار شده شهرداری وجود ندارد زیرا ،قوانین و مقررات بالادستی اجازه خرید و فروش اموال عمومی را نداده و شهرداری تنها وظیفه صیانت، ساماندهی و نگهداری این اموال را برعهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار