معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم:

۵ هزار آموزگار ابتدایی اسفندماه در طرح قرآنی اتقان شرکت می‌کنند

قم (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت طرح ملی اتقان ویژه توانمندسازی قرآنی 5 هزار آموزگار ابتدایی اسفندماه در قم اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۸۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
۵ هزار آموزگار ابتدایی اسفندماه در طرح قرآنی اتقان شرکت می‌کنند

حجت الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم اظهار کرد: طرح ملی اتقان با عنوان کامل ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران و مدیران و معاونین دوره تحصیلی ابتدایی و با هدف تغییر رویکرد به صورت آزمایشی در پنج استان کشور از جمله قم اجرا می‌شود.

وی افزود: فراگیران با شرکت در این طرح با سه مهارت روان خوانی و روخوانی آیات کتب درسی، حفظ و درک معنایی ۲۰ سوره پایانی کوتاه قرآن و اجرای صحیح با درک معنای نماز و همچنین روش ایجاد طلب و اراده آموزش آشنا می شوند.

امینیان تاکید کرد: مفاهیم سوره‌های کوچک قرآن در قالب محتواهای آفلاین از سوی وزارت آموزش و پرورش تولید شده و در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

امینیان با بیان اینکه طرح اتقان با مشارکت دو معاونت پرورشی و فرهنگی و معاونت آموزش ابتدایی اجرا می‌شود، ادامه داد: ناظران طرح از بین قاریان و حافظان توانمند استان که با تایید اداره قرآن، عترت و نماز انتخاب می‌شوند، بر فرایند اجرایی نظارت می‌کنند.

وی تاکید کرد: استان قم به دلیل اهتمام و ظرفیت های فراوانی که در فعالیت های قرآنی دارد به عنوان یکی از استان‌های هدف در سال اول اجرای طرح انتخاب شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: در گام اول اجرای طرح فوق که در اسفند ماه برگزار می شود، بیش از پنج هزار نفر از فرهنگیان شاغل در دوره ابتدایی در دوره های کیفیت بخشی شرکت کرده و ۶۰ ساعت ضمن خدمت و همچنین گواهی پایان دوره رسمی دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار