مراسم افتتاح طرح کشوری «اتقان» در قم برگزار شد

قم(پانا)- مراسم افتتاح طرح کشوری ارتقای توانمندی های قرآنی آموزگاران ابتدایی موسوم به طرح اتقان در سالن اجتماعات غدیر مجتمع فرهنگی – زیارتی یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم افتتاح طرح کشوری «اتقان» در قم برگزار شد

در مراسم افتتاحیه طرح کشوری اتقان، علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر برگزاری باشکوه ساعت قرآنی اظهار کرد: با وجود آنکه 1400 سال از نزول قرآن در عالم هستی می گذرد اما براساس آیات نورانی آن در هنگام بروز فتنه ها بهترین راه نجات از انحراف و دوای همه دردهای بشر قرآن است.
وی تغییر نوع نگاه در برگزاری ساعات قرآنی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کلاس های قرآنی باید از شاداب ترین کلاس های درسی قرار بگیرد در واقع در بهترین زمان با بهترین روحیه و آمادگی و حضور پرنشاط دانش آموزان برگزار شود.
در ادامه، میکائیل باقری مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: افتتاحیه و آغاز رسمی طرح اتقان به معنای واقعی کلمه در ارتقاء سواد قرآنی آموزگاران، مدیران مدارس و مؤسسات آموزش قرآنی بسیار راه گشاست.
وی دوره ارتقاء توانمندی های قرآنی آموزگاران ابتدایی را در ارتقاء سواد قرآنی قشر مربوطه موثر خواند و گفت: طرح «اتقان» با اجرای معاونت آموزش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و با همت کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم و با مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع و سایر نهاد های قرآنی در سطح تمام مناطق آموزش و پرورش کشور برای آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی در حال برگزاری است که قرار است طی یک برنامه 3 ساله مهارتهای حرفه آنها را در زمینه آموزش قرآن ارتقاء دهیم.
به گفته باقری، این دوره در 60 ساعت برگزار خواهد شد که 24 ساعت آن حضوری، 16 ساعت آن در غالب تکلیف و تمرین و بازخورد و 20 ساعت باقی مانده نیز به صورت تدریس محتوای آموزشی و تبیین و تفسیر سوره ها به صورت مجازی خواهد بود.
وی درباره هدف اجرای این طرح نیز گفت: هدف از اجرای این طرح این است که دانش آموزان پایه اول تا ششم بتوانند تمام آیات و سوره های قرآن را به صورت صحیح و روان یاد بگیرند و تعداد 20 سوره کوتاه و انتهایی قرآن را از حفظ بخوانند و اینکه بتوانند نماز را صحیح و با درک معنا بخوانند.
در ادامه محمد محمدی مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: عصر دین داری برخلاف تمام تبلیغات دنیا که می خواهند بگویند دین دارد از عرصه جامعه خارج می شود عصر دین داری است به شرط آنکه دین داران هزینه و بهای دین داری را بپردازند.و همچنین در طرح اتقان نگاهمان به درس قرآن به گونه ای باشد که نه به خاطر آموزش و پرورش بلکه فقط برای ایجاد روزنه ای به عنوان هزینه دین داری به آن نگاه کنیم.
وی عنوان کرد: تمام دنیا سه حرف مهم برای گفتن دارد: حرف اول اینکه تنها راه خلق جهان آینده، آموزش و پرورش است. حرف دوم اینکه برای خلق جهان آینده هیچ عنصری جز معلم نخواهیم داشت چرا که معلم علمدار، میدان دار و به نوعی همه کاره است.و حرف سوم اینکه تنها معلم، مادر، پدر و مربی توانمند می تواند خادم آموزش و پرورش باشد.
خبرنگار: سعید حسینیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار