رابط طرح اتقان منطقه ۱۸ شهر تهران:

آموزش عمومی قرآن کریم باید بر پایه نیاز، ذائقه و توان مخاطبان برنامه‌ریزی شود

تهران (پانا) - رابط طرح اتقان منطقه ۱۸ درباره برگزاری این طرح در منطقه توضیح داد و آموزش قرآن کریم را بر پایه نیاز، ذائقه و توان مخاطبان مهم دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۷۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش عمومی قرآن کریم باید بر پایه نیاز، ذائقه و توان مخاطبان برنامه‌ریزی شود

طرح اتقان، آموزش روخوانی قرآن کریم با محوریت تربیت قرآنی به آموزگاران رابط قرآن کریم با میزبانی دبستان دخترانه شهید بهشتی منطقه ۱۸ شهر تهران برگزار شد.

معصومه مدور، رابط طرح اتقان منطقه ۱۸ درباره برگزاری این طرح اظهار کرد: شرایط و اقتضائات زمانی و مکانی حکم می کند در گام دوم انقلاب اسلامی، آموزش عمومی قرآن کریم در کشور«مسئله محور» باشد. یعنی بر پایه نیاز، ذائقه و توان مخاطبان برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: از آنجا که مخاطب آموزش عمومی قرآن کریم آحاد جامعه هستند رویکرد حاکم نیز باید دارای چنین ویژگی باشد‌، در این شیوه از آموزش عمومی قرآن کریم، رابطه قرآن کریم و مهارت های قرآنی بالعکس است، یعنی به جای آنکه قرآن کریم همانند گذشته، ابزار آموزش مهارت هایی چون روخوانی، روان خوانی، قرائت، تجوید، حفظ و حتی کسب ثواب باشد، در این شیوه تربیت قرآنی، هدف و محور است و مهارت ها هر یک در جای خود به خدمت گرفته می شوند.

مدور، مدیر دبستان شهید فیاض بخش افزود: این رویکرد تربیتی به تدریج در تمامی مراحل و مراتب و شئون آموزش قرآن و به ویژه آموزش عمومی قرآن کریم اجرا خواهد شد و مهمترین هدف هر معلم از تعلیم قرآن تقویت انس روزانه و مستمر دانش آموزان و با قرآن کریم است، چرا که بدون این هدف تحقق سواد قرآنی در جامعه و نیز تحقق اهداف برنامه درسی قرآن ناممکن و عقیم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار