نگاهی به فیلم‌های آموزشی جشنواره فیلم فجر؛

وقتی کانون پرورش کودکان هم سهمی از سیمرغ می‌برد

تهران (پانا) - کانون پرورش کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از نهادهایی که بر موضوع آموزش کودکان تاکید دارد، در جریان تولید فیلم کمک می‌کند، جای تقدیر دارد و وقتی این جریان به نتیجه می‌رسد که جایزه سیمرغ نیز برای آن فیلم دریافت می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۴۷۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
وقتی کانون پرورش کودکان هم سهمی از سیمرغ می‌برد

در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، چهار فیلم «در آغوش درخت»، «کاپیتان»، «هوک» و انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» فیلم‌هایی برای کودک و نوجوان بودند که البته دو فیلم با کاراکترهای کودک و نوجوان و نه برای مخاطب کودک ساخته شدند که در آنها موضوعات مبتنی بر آموزش و پرورش نیز به چشم می‌خورد.

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و فیلم‌ سینمایی «در آغوش درخت» با مشارکت کانون و حوزه هنری ساخته شده بود که کارنامه درخشانی برای کانون پرورش به حساب می‌آید، چراکه هر دو فیلم سیمرغ بلورین دریافت کردند؛ بابک خواجه پاشا فیلمنامه نویس و کارگردان «در آغوش درخت» توانست دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اولی و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را دریافت کند. «در آغوش درخت» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره تولید شده است.

همچنین حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن را از هیات داوران جشنواره چهل و یکم دریافت کرد که این جایزه تا پیش از این در جشنواره فیلم فجر اهدا نشده بود. این انیمیشن از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با همکاری موسسه هنر پویا تولید شده است. بهنود نکویی و محمدجواد جنتی کارگردانان این انیمیشن هستند.

همچنین در خلاصه قصه این اثر آمده است: «محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است و ... .»

گروه هنر پویا همچنین ساخت انیمیشن‌های سینمایی «شاهزاده‌روم» و «فیلشاه» را نیز در کارنامه خود داشته است.

«در آغوش درخت» روایتی ملتهب، دراماتیک و شاعرانه را از تلاش برای حفظ بقای یک عشق از دست رفته به تصویر می‌کشد.

در این اثر سینمایی مارال بنی آدم و جواد قامتی به عنوان دو نقش اصلی حضور دارند و روح الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی سایر بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

«در آغوش درخت» اولین همکاری سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اولین نمایش خود را تجربه کرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز با رویکرد اهمیت و توجه به موضوع آموزش کودکان و نوجوانان در اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد و جایزه فیلم سینمایی «هوک» را اهدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار