معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

کیفیت آموزش برای رسیدن به عدالت آموزشی بایدتضمین شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین توزیع متمرکز تجهیزات هنرستانی شهر تهران گفت عدالت آموزشی، صِرف دسترسی به آموزش نیست بلکه باید کیفیت آموزش تضمین شود.

کد مطلب: ۱۳۴۵۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت آموزش برای رسیدن به عدالت آموزشی بایدتضمین شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ محمدمهدی کاظمی با گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: در تمام دنیا یکی از ابزارهای پیشرفت، توسعه و ارتقای شاخص نیروی انسانی است که در انقلاب اسلامی نیز این موضوع به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان عدالت اجتماعی است، تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی، یکی از اولویت‌های تحقق عدالت اجتماعی است و یکی از ضرورت‌های تربیت نیروی انسانی، تربیت در حوزه فنی و حرفه‌ای است که بر تولید، استقلال، توسعه و پیشرفت کشور مؤثر است.

کاظمی اضافه کرد: با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، زمینه اشتغال‌آفرینی بیشتری برای آینده‌سازان کشور فراهم می‌شود و باید در این زمینه اهتمام کافی داشت. همان‌طور که به برکت انقلاب اسلامی بیش از ٧ هزار و ٣٠٠ هنرستان تأسیس شد در حالی که پیش از انقلاب اسلامی تنها ٧۵٠ هنرستان در سطح کشور وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه این رویکرد مهارت‌آموزی در تمام استان‌های کشور مد نظر است، گفت: آموزش‌وپرورش شهر تهران بیشترین جمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد لذا شهر تهران توانسته سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ۴ درصد افزایش دهد.

کاظمی، یکی از الزامات ارتقای آموزش‌های هنرستانی را تربیت دانش‌آموزانی با مهارت و شایستگی‌های فنی و توان ورود به بازار کار دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد چنین توانمندی‌هایی در دانش آموزان، نیازمند زیرساخت‌های مختلفی است که شامل تجهیزات، نیروی انسانی و توان‌افزایی نیروی انسانی می‌شود که در این راستا از اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۶ هزار و 500 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص داده‌ایم و در تلاشیم تا بودجه بیشتری نیز برای کیفیت‌بخشی به این حوزه‌ها اختصاص دهیم.

معاون آموزش متوسطه افزود: این آموزش‌ها نه‌تنها در تأمین نیروی بازار کار مؤثر است بلکه با توانمند کردن دانش‌آموزان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود لذا باید به موضوع مهارت در تمام مقاطع توجه ویژه شود تا زمینه تقویت دانش‌آموزان را در تمام عرصه‌های مهارتی فراهم و تقویت کنیم.

کاظمی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند خوداشتغالی کنند و با کارآفرینی برای دیگران زمینه اشتغال را فراهم کنند، اظهار کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها با ایجاد تولیدی‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌های گوناگون، چرخ تولید و اقتصاد کشور را به حرکت درآورده‌اند. به همین منظور، توسعه عدالت آموزشی، یکی از اولویت‌های مهم وزارت آموزش‌وپرورش است اما عدالت آموزشی، صِرف دسترسی به آموزش نیست بلکه باید کیفیت آموزش را تضمین کنیم و اقدام امروز، زمینه‌ای برای ارتقای کیفیت آموزش است لذا از همه مسئولین به‌ویژه استانداران درخواست دارم به مهارت‌آموزی به‌عنوان یک اولویت و رویکرد جدی توجه داشته باشند زیرا موجب کاهش نرخ بیکاری و ارتقا و پیشرفت در تمام زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار