مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

عدالت آموزشی و تربیتی از ماموریت‌های سند تحول بنیادین است که باید در آموزش و پرورش محقق شود

جاجرم (پانا)- نشست تخصصی معاونین آموزشی شهرستان‌های استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی و معاون آموزش ابتدایی استان و تمامی معاونین شهرستان‌ها و روسای ادارات آموزش و پرورش در شهرستان جاجرم برگزار شد .

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
عدالت آموزشی و تربیتی از ماموریت‌های سند تحول بنیادین است که باید در آموزش و پرورش محقق شود

ابوالقاسم اکبری در این جلسه با تأکید بر عدالت آموزشی و تربیتی، گفت: باید در تمامی عرصه ها از جمله مناطق محروم، حا‌شیه ها، در توزیع امکانات منابع و نیروی انسانی، حتماً عدالت رعایت گردد.

درادامه افزود: توجه ویژه به توانمندسازی منابع انسانی و برگزاری دوره های آموزش حضوری از اولویت‌های آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش در این جلسه به آمایش فضای آموزشی، تجربه گردانی معاونین آموزشی، توجه به آموزش‌ قرآن و آموزه های دینی، حفظ شأن و منزلت معلم و تکریم ارباب رجوع تأکید داشتند.

در ادامه عصمت بدخشان معاون آموزش ابتدایی اداره کل، با تأکید ویژه به طرح شهید محمودوند گفت: ایجاد بستر لازم آموزش برای همه دانش آموزان خصوصاً بعد از دوران کرونا یکی از رسالت‌های مهم ما در آموزش و پرورش است و ما باید برای بازگرداندن دانش‌آموزانی که به هر دلیلی در دوسال گذشته از آموزش فاصله گرفتند، اقدام کنیم.

بدخشان افزود: طرح اتقان(توانمندسازی و ارتقا مهارت‌های قرآنی معلمان ابتدایی) ویژه معلمان، مدیران و معاونان ابتدایی آغاز شده که توسط معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل و همکاری آموزش ابتدایی در حال انجام است.

ایشان تصریح کرد: اجرای مطلوب طرح و برنامه های دوره ی ابتدایی از جمله طرح شهید همت، نظارت برعملکرد راهبران آموزشی و برنامه ریزی برای توانمندسازی مدیران مدارس باید به خوبی صورت بگیرد.

گفتنی است، روسای ادارات معاونت آموزش ابتدایی، به بررسی عملکرد شهرستان ها در طرح و برنامه های آموزش ابتدایی پرداخته و توصیه های لازم جهت اجرای با کیفیت برنامه های ابتدایی را ارائه نمودند.

خبرنگار : مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار