در جلسه تبیین هویت ملی ارزش‌های اسلامی عنوان شد:

معلمان سفیران شناخت هویت ملی هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه معلمان به عنوان سفیران شناخت هویت ملی هستند، یکی از عوامل موثر در تقویت هویت ملی دانش‌آموزان را مدرسه دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۵۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان سفیران شناخت هویت ملی هستند

در راستای تحقق سند تحول بنیادین نشست صمیمانه و همسوی معلمان دبستان دخترانه سمیه، دبستان پسرانه چمران، دبیرستان دوره اول سمیه، هنرستان وحدت با عنوان تبیین هویت ملی و ارزش‌های اسلامی با حضور هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه۴ ، امیرحسین دلخواه، معاون متوسطه، مهناز اعتمادی، معاون ابتدایی در دبیرستان دوره دوم سمیه برگزار شد.

هادی زمانی نژاد، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برجسته‌سازی هویت ملی در نظام آموزشی و پرورشی و اهمیت محوری و بنیادی هویت ملی بیان کرد: افراد هویت ملی را از طریق اجتماعی‌شدن به دست می‌آورند، آن را جزئی از شخصیت خود می‌سازند و در موقعیت‌های مناسب از آن استفاده می‌کنند. سازوکار تکوین هویت ملی بر عهده آموزش و پرورش و به‌ویژه برعهده محیط جامعه‌ای به نام مدرسه است.

وی با بیان اینکه معلمان تاثیرگذارترین افراد در جامعه و به عنوان سفیران شناخت هویت ملی، اجرا و القای آن هستند تصریح کرد: هدف نهایی نظام آموزشی در سراسر دنیا تعلیم و تربیت افراد به منظور حضور موثر در جامعه و انتقال هویت، فرهنگ و... است؛ به نحوی که نظام آموزش و پرورش در سراسر گیتی، گروه های دانش آموزی را در مدارس و کلاس های درس گردهم می آورد تا امیدها و انتظارات جامعه و افراد را برآورده کند. مدرسه یکی از موثرترین عامل در تقویت هویت دانش‌آموزان، به‌ویژه هویت ملی آنان است، زیرا مدرسه باعث تغییر در رفتارها، نگرش‌ها و پندارهای دانش‌آموزان می‌شود، در این بین نقش معلمان در هویت بخشی و آموزش جامعه پذیری به دانش آموزان از دیگر کارکنان یک نظام آموزشی بیشتر و موثرتر است.

در پایان این جلسه معلمان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار