مدیر آموزش و پرورش منطقه۴در جمع دانش آموزان معتکف:

اعتکاف فرصتى براى بازگشت ‏به خویش و خداى خویش است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 شهر تهران با بیان اینکه ماه رجب ماه اعتکاف است، حضور در مراسم اعتکاف را در جهت ایجاد فرصت تفکر و اندیشه، خودیابی و خویشتن‌یابی و خویشتن‌شناسی موثر و مفید دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۴۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اعتکاف  فرصتى براى بازگشت ‏به خویش و خداى خویش است

هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه مراسم ایام‌البیض در روزهای ۱۵، ۱۶و ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود، با حضور در بین دانش آموزان معتکف اظهار کرد: هرگز نمی‌توان ارزش همه زمان‌ها را برابر دانست، درست مثل دانش آموزان که نمی‌توان به همه یک نمره داد. بعضی از زمان‌ها و مکان‌ها ارزشی بالاتری دارند. ماه رجب از ماه‌های ارزشمند است، ماه جلا دادن دل و دور کردن شیطان از خود، ماه ولایت و روشن کردن چراغ معرفت در وجود انسان؛ ماه رجب ماه اعتکاف است.

وی افزود: اعتکاف، یکی از جامع‌ترین و زیباترین مراسم عبادی است که از سوی پروردگار متعال تعبیه شده است. فرصت تفکر و اندیشه، خودیابی و خویشتن‌یابی و خویشتن‌شناسی است.

زمانی نژاد بیان کرد: اعتکاف فرصتی ناب برای دوستی با خدا و اندیشیدن به عظمت اوست.

وی اعتکاف را به عنوان فرصتى براى بازگشت ‏به خویش و خداى خویش برشمرد تا کسانى که از هیاهو و جنجال‌های زندگى مادى خسته مى‏ شوند، بتوانند چند صباحى با پروردگار خود خلوت کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 پیدا کردن دوستان جدید را از مهمترین ویژگی های اعتکاف دانش آموزی، دانست و گفت: طی سه روز دانش آموزان معتکف در کنار دوستان خود؛ با برنامه‌هایی مانند اخلاق در نظام تعلیم و تربیت، راه‌های بهره‌گیری از اخلاق نیکو با توجه به قرآن کریم، شرح اعتکاف و رسم بندگی، مراسم جزءخوانی و محفل انس با قرآن، تفسیر، بیان احکام و مسائل شرعی، آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار