حمزه‌ای: فیلم «کاپیتان» با 5 مشکل فاحش در سینمای رسانه اکران شد

تهران (پانا) - محمد حمزه‌ای کارگردان فیلم سینمایی کاپیتان گفت این فیلم با 5 ایراد فاحش در سینمای رسانه اکران شد و از این اتفاق به شدت کلافه شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۵۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حمزه‌ای: فیلم «کاپیتان» با 5 مشکل فاحش در سینمای رسانه اکران شد

نشست خبری فیلم سینمایی «کاپیتان» با حضور محمد حمزه‌ای (کارگردان)، سیدصابر امامی (تهیه‌کننده)، امیرمحمد عبدی (نویسنده)، حبیب خزاعی‌فر (آهنگساز)، امیرحسین بیات، شایان دارمی‌پور، ارغوان شعبانی و پرهام غلام‌لو برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید صابر امامی تهیه کننده فیلم کاپیتان با اشاره به روند ساخت این فیلم گفت: نمایش های سینماهای مردمی و برج میلاد هم امروز انجام می شود و ما دو روز هیچ کسی را ندیدیم و خوشحالم همه شما را یکجا و اینجا می بینم.

در ادامه این نشست محمد حمزه‌ای با اشاره به چگونگی ساخت این فیلم گفت: بسیار خوشحال هستم که بعد از ۵ سال مجدد در جشنواره فیلم فجر هستم. متاسفانه ما زمان بسیار کمی داشتیم و نسخه‌ای که نمایش داده شد ۵ ایراد فاحش داشت که در نسخه بعدی درست خواهد شد.
وی بااشاره به تولید فیلم گفت: من دوست دارم در حوزه‌های متفاوت و ژانرهای متنوع را تجربه کنم. در این چند ماه، سعی کردم به قصه‌هایی فکر کنم که مربوط به آدم‌هاست و شرایط اجتماعی را به تصویر می‌کشد‌. تا اینکه با بنیاد سینمایی فارابی همکاری را آغاز کردیم و تصمیم گرفتیم که این موضوع را کار کنیم.

حمزه ای در ادامه به چالش کار با بچه‌ها و سختی هایی که برای ساخت این فیلم کشیده شده است اظهار کرد: این بچه ها عالی بودند. امیرحسین ( نقش عیسی در فیلم) دو ماه تمام هر روز دو و نیم سه صبح از مهرشهر کرج می آمد و نیمه شب به خانه برمی گشت و حتی کلی وزن کم کرد و تلاشش عالی بود.

وی اضافه کرد: همیشه معتقد هستم که فیلمنامه اساس فیلم است و متن می‌تواند لوکیشن و جزییات را تعیین کند. برای پیدا کردن بازیگرهای کودکان، از کوچه و خیابان‌ها شروع کردیم و حتی زمین‌های فوتبال را گشتیم. تااینکه به ذهنم رسید تا کودکی که در فیلم «ملاقات خصوصی» بازی کرده را پیدا کنیم. در نهایت برای نقش اصلی امیرحسین بیات را پیدا کردیم و تولید را شروع کردیم.

نویسنده فیلم ادامه داد: موقع نگارش فیلمنامه «کاپیتان» صرفا به باورپذیری آن فکر نمی‌کردم. من در زندگی‌ام فرصت تحصیلات نداشتم و هر آن چیزی که روی کاغذ میاورم از تجربه زیسته و بانک عاطفی است.

در ادامه جلسه حبیب خزاعی فر آهنگساز این فیلم نیز اظهار کرد: من هم بانک دوران کودکی دست نخورده بود و رفتم سراغش این کار برایم خیلی چالش نداشت. تصویر به من خیلی ایده می دهد و برای کودک معمولا به سراغ همین سازها می رویم خیلی نمی خواستم تلاش کنم که از بیننده اشک بگیرم. احساس کردم نمی طلبه که که کار بیرون زدگی داشته باشد.

در ادامه این نشست امیرحسین بیات بازیگر کودک نقش اصلی فیلم گفت: من ۱۳ سال دارم و اصالتا زنجانی هستم. محل زندگی کنونی‌ام در کرج است‌. زمانی که برای این نقش تست دادم، نمی‌دانستم انتخاب خواهم شد یا نه. در فیلم «کاپیتان» نقش عیسی را بازی کردم و سختی‌های زیادی برایم داشت. در تمام دو ماه فیلمبرداری، درس‌ و مدرسه را کنار گذاشتم تا بتوانم وقت مناسب را برای نقشم بگذارم.

ییات همچنین درباره اینکه چگونه با بچه های بازیگر دیگر فیلم اشنا شد گفت: من در تست گریم کم کم با همه بچه ها آشنا شدم. بابام می پرسید که می خواهی چه کار کنیم. من فکر نمی کردیم اینقدر زیاد می شویم بعد دیدیم زیاد و زیادتر شدیم. رفته رفته با هم رفیق شدیم مثل پروانه شایان و ... سر تمرین می رفتیم شوخی ها به جا بود و من فراموش نمی کنم که به من گفتند
اگر می خواهی پیشرفت کنی باید تمرکز کنی قبل از پلان تمرکز کن. منم دیکر قبل از پلان ها با کسی حرف نمی زدم و همه چیز درست شد.

در بخش دیگری از این نشست شایان دارمی‌پور یکی دیگر از بازیگران کودک «کاپیتان» درباره نقش خودگفت: من بازی را از پیام بازرگانی تلویزیون آغاز کردم و سپس فیلم کودک را تجربه کردم.
وی ادامه داد: «کاپیتان» اولین فیلم بلند من است. من ۹ سال دارم که تهران به دنیا آمده‌ام اما اصالتا آبادانی هستم.
وی افزود: کارگردان فیلم را بسیار دوست دارم زیرا به من کمک می‌کرد و انرژی منفی منتقل نمی‌کرد. محمد حمزه‌ای سر فیلمبرداری درست رفتار می‌کرد. در یکی از سکانس‌ها با امیرحسین بیات (کاراکتر عیسی) دعوا می‌‌کردم در حالی که ما پشت صحنه با هم دوست بودیم و فقط جلوی دوربین دعوا کردیم.

ارغوان شعبانی بازیگر نقش پروانه نیز یادآور شد: من واقعا آرزوی دریا را دارم و از نزدیک دیدمش. موقعی که در قشم ساحل را دیدم خوشحال شدم و این برایم لذت بخش است.
اولین باری که اقای حمزه ای را دیدم واقعا با من خیلی مهربان بود و از روز اول ارتباط خیلی خوبی گرفتم.

پرهام غلام‌لو یکی دیگر از بازیگران کودک این فیلم گفت: من ۱۰ سال دارم و خیلی خوشحال هستم که در جمع‌ شما هستم. من تمامی بچه‌ها را سر صحنه دیدم و با هم دوست شدیم. من و شایان و امیرحسین در لوکیشن بیمارستان مدام بازی می‌کردیم. شایان دارمی‌پور رفیق صمیمی من است و بسیار دوستش دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار