وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

برخی با سیاسی‌کاری به دنبال گروگان گرفتن معیشت اهالی سینما هستند

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز پس از اکران فیلم کاپیتان گفت همه هنرمندان با هر سلیقه‌ای جزء خانواده سینما هستند و وزارت ارشاد آماده شنیدن صدای آنها است.

کد مطلب: ۱۳۴۵۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برخی با سیاسی‌کاری به دنبال گروگان گرفتن معیشت اهالی سینما هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که خانواده سینما دو قطبی نمی‌شود گفت: خانواده سینما دو قطبی شدنی نیست البته عده‌ای نباید با سیاسی کاری به دنبال آن هستند که معیشت اهالی سینما را به گروگان بگیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره عفو رهبری و تاثیر آن بر وضعیت سینماگران و تصمیمات وزارت ارشاد در این زمینه گفت: از همان روزهای اول گفتم اگر کسی اشتباهی مرتکب شده باشد، فضا بسته نشده و ما از بازگشت همه هنرمندان استقبال می‌کنیم. هنرمندان برای مردم کشور لحظات خوبی آفریدند و اگر هم جایی دچار لغزش یا خطایی شده‌اند ما در وزارت ارشاد بنا داریم فضا را باز کنیم تا همه کسانی که علاقه‌مند هستند، بدون دغدغه کار کنند.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که جشنواره و سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد خانه همه هنرمندان است، اظهار کرد: همه هنرمندان با هر سلیقه ای جزء خانواده ما هستند و آماده شنیدن صدای آنها هستیم. همه زیر چتر واحدی هستیم و ما هم در خدمت همه هنرمندان هستیم به این دو شرط که معتقد به نظام و قانون باشند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به خطر افتادن بخشی از هنرمندان در پی فضاسازی‌های فعلی و برنامه وزارت ارشاد برای حل این مشکل گفت: خدمت شما و اهالی سینما گفتم که عده‌ای نباید با سیاسی کاری معیشت اهالی سینما را به گروگان بگیرند. این خطرناک است و با آن مخالفیم؛ به همین دلیل فضا را برای کار جمعی اصحاب سینما فراهم کرده ایم. کار را با همین روش ادامه خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم که سینما را با بازی‌های سیاسی به گروگان بگیرند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره تلاش های برخی برای کم رونق جلوه دادن جشنواره امسال هم گفت: عدد و رقم ها باید صحبت کنند. امروز آقای خزاعی و آقای امینی با عدد و رقم نشان دادند که میزان حضور مردم به مراتب از سالهای گذشته وسیع تر بوده است. در تئاتر چنان استقبال صورت گرفت که مردم در سالن‌های اجرا روی زمین نشسته بودند و وقتی این موضوع را در هیات دولت توضیح دادم که یکی دو عکس از افتتاحیه جشنواره را نشان داده بودند اما بعد مشخص شد که استقبال گسترده‌ای رخ داده است.

وی اضافه کرد: در سینما هم همین است. امروز می‌بینیم در شهرستانها چه استقبالی صورت گرفته و همراهی مردم را در سینماهای تهران هم می‌بینیم. عدد اشغال صندلی‌ها بسیار بالاست و این نشان می‌دهد مردم اهل قهر با سینما نیستند، بلکه با سیاستهای خوبی که اتفاق افتاده و فیلمهای خوبی که به جشنواره امسال رسیده فضای الفت و همبستگی را بین خانواده سینمایی و خانواده‌ها ایجاد کردند.

وزیر ارشاد در ادامه از برگزاری همزمان بخش بین الملل با بخش ملی جشنواره فیلم فجر ادامه داد: امسال الحمدالله بخش بین الملل درخشیده در حالی که سال‌های قبل به دلیل تفکیکی که وجود داشت، اصلا دیده نمی‌شد ولی با تدبیر خوبی که آقای خزاعی و آقای امینی در پیش گرفتند، مهمان‌های خارجی قابل توجهی داریم و بخش بین الملل پر رونق است. فکر می کنم با این همزمانی، سالهای آینده بخش بین الملل جشنواره درخشش بیشتری هم خواهد داشت.

وی با خطاب قرار دادن هنرمندان گفت: این درخواست را دارم که در حوزه سینما قهر نداریم. جشنواره متعلق به خودتان است و ما هم در خدمت همه اهالی سینما هستیم.

وزیر ارشاد در پایان سخنان خود درباره حضور قابل توجه فیلمسازان اول گفت: مشارکت آنها نشان دهنده زنده و جوان بودن سینمای ایران و نشانگر امیدواری هر چه بیشتر به این سینما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار