بازار فیلم جشنواره فجر با حضور ۲۱ کشور جهان آغار به کار کرد

تهران (پانا) - عصر امروز بازار چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بازار فیلم جشنواره فجر با حضور ۲۱ کشور جهان آغار به کار کرد

بخش بازار این جشنواره در هفتمین روز برگزاری با حضور محمد خزائی رئیس سازمان سینمایی، مجتبی امینی دبیر جشنواره، اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ارشاد و سید صادق موسوی مدیرکل دفتر امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل افتتاح شد.

در جریان این بازدید، خزاعی از غرفه‌های نمایشگاه صنایع و تجهیزات سینمایی دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات تولید و توزیع تجهیزات سینمایی قرار گرفت. او با شنیدن مشکلات تولیدکنندگان قول همکاری و مساعدت برای توزیع این تجهیزات را داد.

برخی از این تولیدکنندگان شرایط تحریم را فرصت مناسبی برای افزایش تولید داخلی در حوزه تجهیزات سینمایی عنوان کردند و خزاعی نیز گفت که تمام تلاش خود و همکارانش را برای حمایت از تولید داخلی صنایع و تجهیزات سینمایی به کار خواهد گرفت.

در ادامه این بازدید معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سراغ غرفه‌های پخش کننده‌های خارجی فیلم‌ها رفت. کشورهایی چون لبنان، افغانستان، ترکیه، سوریه، روسیه و ایران در این بازار حضور داشتند.

خزاعی در غرفه روسیه از همکاری ایران با کشورهای عضو شانگهای برای تولید مشترک و پخش و توزیع فیلم خبر داد و از حضور و همکاری آنان با جشنواره فیلم فجر تشکر کرد.

وی بعد از این به دیدار پخش‌کننده‌های افغانستان رفت. پخش‌کننده افغانستانی ضمن خوش آمدگویی به خزاعی بیان کرد که یکی از سریال‌های این کشور از شبکه سحر پخش شده و کشورش آماده همکاری در زمینه تولید فیلم و سریال میان ایران و افغانستان است.

خزاعی در جریان بازدید از بازار فیلم، به سراغ دفتر پخش TRT ترکیه رفت و ضمن ابراز همدردی با مردم ترکیه به دلیل زلزله و مرگ تعداد زیادی از مردم این کشور، از پخش کننده ترک به خاطر حضور در این بازار تشکر و اعلام کرد که برای همکاری در زمینه‌های سینمایی و سریال ایران آماده همکاری با این کشور است.

وی همچنین از غرفه‌های ایرانی مستقر در بازار مانند هدایت فیلم، تبیان، گروه هنر و تجربه، بنیاد سینمایی فارابی، صداوسیما و… دیدار کرد و از فعالیت همکاران ایرانی در بازار صمیمانه تشکر کرد و گفت که امیدوار است با افتتاح بازار فیلم اتفاقات خوبی برای دفاتر پخش سینمایی ایران رقم بخورد.

در ادامه رئیس سازمان سینمایی از دفتر پخش عراق نیز دیدار کرد.

پخش‌کننده عراقی در این دیدار کوتاه ضمن ابراز خرسندی از همکاری ایران با عراق در زمینه پخش سریال و فیلم‌های ایرانی و همچنین برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای از نگارش و تنظیم کتابی با موضوع سینمای ایران خبر داد که به موضوعاتی چون رابطه ایران و عراق در سینما، سیاست در سینمای ایران، رابطه اقتصاد با سینمای ایران و… می‌پردازد. او گفت که خوشحال می‌شود که این کتاب را بتواند در جشنواره فیلم فجر چاپ کند. خزاعی نیز بیان کرد که با بررسی‌های لازم و در صورت امکان این کتاب در ایران چاپ بشود.

در پایان این دیدار خزاعی ضمن تشکر از مدیریت بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برگزاری بازار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت که در روزهای آتی نیز از نزدیک در جریان فعالیت‌های بازار قرار خواهد گرفت و از آن بازدید خواهد کرد.

یادآور می‌شود در بخش بازار ۳۲ غرفه از ۲۱ کشور جهان ازجمله روسیه، سوریه، عراق و لبنان مستقر هستند. هم‌زمان با افتتاح این بخش، بازار مجازی هم کار خود را آغاز کرد. در بازار مجازی خریداران و توزیع کنندگان فیلم به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند. مهمانان این بازار اغلب خریدارانی هستند که پیش از این با تهیه‌کنندگان سینمای ایران در ارتباط بودند و در این بازار ارتباطشان تقویت می‌شود و می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار