مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش:

توجه به مسائل روز آموزش متوسطه در برنامه ریزی و اجرای جشنواره

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه جشنواره ایده‌های نو و تجربه‌های برتر مدیران و معاونان متوسطه نظری کشور در مشهد، گفت به مسائل روز آموزش متوسطه در برنامه ریزی و اجرای جشنواره توجه شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۳۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه به مسائل روز آموزش متوسطه در برنامه ریزی و اجرای جشنواره

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ عباس سلطانیان در اختتامیه جشنواره ایده‌های نو و تجربه‌های برتر مدیران و معاونان متوسطه نظری که در مشهد مقدس برگزار شد، حضور یافت.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، گفت: این جشنواره با شش هدف و مأموریت ویژه شامل، تسهیل گری در اجرای طرح ها و برنامه های شاخه های نظری، ایجاد هماهنگی، همسویی و هم افزایی در اجرای طرح ها و برنامه ها، ایجاد ارتباط مؤثر و تعاملی بین صف و ستاد، پیگیری مطالبات و پیشنهادات و درخواست ها، تجربه گردانی و مشارکت مدیران و استفاده از تجربیات یکدیگر برای افزایش اثر بخشی در فرایندهای یاددهی و یادگیری در مدارس و پاسخگویی به سئوالات و ابهامات مدیران برگزار شده است.

وی گفت : با توجه به موضوعات روز و مسائلی که حوزه آموزش متوسطه با آن روبرو هست، این جشنواره و محورهای آن برنامه ریزی و اجرا شده است.

سلطانیان پیرامون محورهای جشنواره افزود: پیاده سازی اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساماندهی زمان آموزش در دوره متوسطه به ویژه در فضای مجازی، ابتکار و خلاقیت در ارائه دروس به گونه ای که بیشترین اثر بخشی را داشته باشد، ابتکار و خلاقیت در اغنای خانواده ها برای بازگشایی مدارس در دوران پسا کرونا، بهبود نتایج عملکرد مدرسه در حیطه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری ، افزایش انگیزه و تقویت فرهنگ مشارکت و مسئولیت پذیری اعضای مدرسه، راهکارهای عملی برای افزایش مشارکت خانواده ها و دانش آموزان در اداره مدرسه، اقدامات مؤثر برای جلوگیری بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیل ها، اجرای با کیفیت طرح همیار معلم، اقدامات و راهکارهای ایجاد انگیزه در بین دبیران و دانش آموزان از محورهایی بود که سال گذشته ترسیم شد و امسال هم محورهای جدید با توجه به دغدغه ها، توسط دبیرخانه به تمام کشور ابلاغ شده است.

عضو شورای مدیران و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برآیند عمیقی از وظایفی که عنوان شد، ارتقای صلاحیت های حرفه ای مدیران برای ایفای نقش خطیر آنان به عنوان رهبر آموزشی در مدرسه می باشد که باید محقق شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان خواستار استفاده از نظرات سرگروه مدیران در جلسات و شورای معاونان مناطق شد تا ارتباط نزدیک تری بین شورای معاونان و حوزه تصمیم گیری آموزش و پرورش با مدارس شکل گیرد و از اطلاعات و هم فکری آنان بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار