مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری:

جشنواره علمی - پژوهشی پژوهشسراهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره علمی - پژوهشی پژوهشسراهای دانش‌آموزی (طرح شهید کاظمی آشتیانی) به عنوان بزرگترین رویداد علمی - پژوهشی دانش‌آموزی ویژه دانش‌آموزان مقطع دوم ابتدایی و مقاطع اول و دوم متوسطه در 11 رشته برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۳۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره علمی - پژوهشی پژوهشسراهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ عباس سلطانیان در نشست برخط با موضوع تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ با حضور معاونین و روسای ادارات آموزش متوسطه استان‌ها، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: هم‌اکنون در روزهای پایانی سال تحصیلی هستیم و انتظار می‌رود استان‌ها نظارت جدی بر برگزاری کلاس‌ها در روزهای آخر سال تحصیلی داشته باشند. همچنین جبران روزها و زمان از دست رفته آموزش مطابق ماده ۸۷ آیین‌نامه اجرایی مدارس مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با برگزاری امتحانات نهایی گفت: اهمیت دوچندان امتحانات نهایی در سال جاری به منظور ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور سراسری و طرح سوالات به شیوه مفهومی و متفاوت از سال‌های گذشته مواردی است که باید مدیران و معلمان در مدارس نسبت به آن آگاه شده و جلساتی به منظور آشنایی دانش‌آموزان و والدین نیز برگزار شود.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: باتوجه به برگزاری امتحانات نهایی، تغییر رشته از سال تحصیلی آینده در مقایسه با سنوات گذشته دشوارتر خواهد شد. در نتیجه هدایت تحصیلی مطلوب دانش‌آموزان پایه نهم جهت ورود به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی متناسب با علایق، و توانایی‌های آنان امری مهم و ضروری است.

سلطانیان با اشاره به آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه اضافه کرد: با توجه به درخواست متعدد دانش‌آموزان و اولیاء، مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان‌های شاخه نظری و هنرستان‌های شاخه فنی و حرفه‌ای) تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره علمی - پژوهشی پژوهشسراهای دانش‌آموزی (طرح شهید کاظمی آشتیانی) به عنوان بزرگترین رویداد علمی - پژوهشی دانش‌آموزی ویژه دانش‌آموزان مقطع دوم ابتدایی و مقاطع اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود که شامل 11 مسابقه در رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، انرژی‌های نوین، آزمایشگاه علوم تجربی، رباتیک و هوش مصنوعی، زیست فناوری، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، کدنویسی، گیاهان دارویی و طب سنتی، فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته، نانوفناوری و نجوم بوده و در هر مسابقه گرایش‌های متنوعی از جمله تولید محتوا، انجمن علمی پژوهشی، مقاله علمی پژوهشی، کارآفرینی، جام علمی و ... وجود دارد.

وی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت حضور گسترده دبیران در نوزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر گفت: جشنواره الگوهای تدریس برتر، بستری ارزشمند برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای دبیران و به‌اشتراک‌گذاری دانش و تجربه معلمی برای بهره‌مندی سایر همکاران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار