مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش ۳۵ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان 

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت با اجرای طرح شهید سلیمانی با رویکرد توسعه فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای که هم‌اکنون در سیستان و بلوچستان در حال اجراست با ساخت ۵۴ فضای ورزشی جدید ۳۵ درصد به سرانه فضاهای ورزشی آموزش و پرورش این استان افزوده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳۵ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان 

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت، محمد جعفری در مراسم افتتاح دوره آموزشی معلمان تربیت بدنی سیستان و بلوچستان یاد و خاطره پیشکسوت عرصه تربیت بدنی کشور مرحوم دکتر سندگل از اهالی سیستان و بلوچستان را گرامی داشت و گفت: در راستای تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین در معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، چهار راهبرد اساسی «توسعه کیفی درس تربیت بدنی»، «توسعه فعالیت‌های ورزشی با استفاده از ظرفیت‌های معلمان و والدین»، «استانداردسازی فضا و تجهیزات ورزشی» و «توانمندسازی منابع انسانی» مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با بیان اینکه منابع انسانی، موثرترین و کلیدی‌ترین عامل توسعه در تمامی جوامع است، گفت: در دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان یک نهاد اجتماعی و تاثیرگذار که نقش مهمی در تربیت و توسعه جامعه دارد، توسعه و توانمندسازی منابع انسانی بسیار مهم است.

جعفری خاطر نشان کرد: توانمندسازی منابع انسانی موجب توسعه کیفی راهبری و مدیریت و ارتقای نقش خلاقانه و مبتکرانه خواهد شد.

وی تصریح کرد: معلم تربیت بدنی در صورتی می‌تواند دانش آموزان را در جهت تربیتی همه‌جانبه راهبری کند که خودش آموزش‌های لازم را دیده و دانش و اطلاعاتش به‌روز باشد.

جعفری ادامه داد: به‌روزرسانی علم و دانش معلمان تربیت بدنی، ارتقای سرانه فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و در نهایت توجه به ساحت زیستی و بدنی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به محبوبیت معلمان تربیت بدنی میان دانش‌آموزان، گفت: این معلمان با نقش الگویی می‌توانند در تحقق دیگر ساحت‌های تربیتی در دانش‌آموزان نیز موفق باشند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: توسعه دانش معلمان تربیت بدنی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های کشوری و استانی در تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان که هدف اصلی ماست نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

وی در بخش دیگری به تشریح وضعیت نیروی انسانی سیستان و بلوچستان در حوزه تربیت بدنی پرداخت و گفت: در سیستان و بلوچستان ۱۳۷۴ معلم متخصص تربیت بدنی داریم که با توجه به شاخص سرانه دانش‌آموزی به هزار و ۸۰ معلم دیگر در این استان نیاز است.

جعفری با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۷ معلم در سیستان و بلوچستان از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان در حوزه تربیت بدنی جذب شده‌اند، گفت: اگر چه این میزان جذب در میان سایر استان‌های کشور، آمار خوبی محسوب می‌شود اما در برابر نیاز

وی با تاکید بر اینکه کلاس‌های درس تربیت بدنی باید معلم تخصصی داشته باشد، گفت: با توجه به این کمبود نیرو باید به سمت کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی برویم و در این مسیر، یکی از راهبردی‌ترین کارها این است که آموزگاران با رویکردهای حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آشنا شوند.

جعفری در بخش دیگری به وضعیت فضاهای ورزشی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار ۱۵۸ فضای ورزشی روباز و سرپوشیده در استان داریم که با اجرای طرح شهید سلیمانی با موضوع ایجاد، بهینه‌سازی و توسعه فضاهای ورزشی با رویکرد درون‌مدرسه‌ای و مشارکتی ۵۴ فضای دیگر به این استان اضافه شده و مراحل ساخت آن‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: بر این اساس سرانه فضاهای ورزشی آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان ۳۵ درصد افزایش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار