استاندار آذربایجان‌غربی:

تقویت هنرستان‌های آذربایجان‌غربی ضروری است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی گفت تقویت هنرستان‌های داخل استان و توجه به ظرفیت‌های موجود و رشته‌های مورد علاقه دانش‌آموزان ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تقویت هنرستان‌های آذربایجان‌غربی ضروری است

محمد صادق معتمدیان در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پرورش نیروهای ماهر در هنرستان‌ها برای بخش صنعت ضروری است، ادامه داد: برخی واحدهای صنعتی که صادرکننده های استان نیز هستند، هم اکنون در این بخش با کمبود نیروهای کار ماهر و متخصص مواجه هستند.

وی با اشاره به سرانه های پایین در مدارس شبانه روزی افزود: برای کمک به تامین نیازهای این مدارس ۴۰ میلیارد ریال نیز به این مدارس در مناطق محروم به تعداد ۲۰ مدرسه تخصیص می یابد.

معتمدیان با بیان اینکه لازم است از ظرفیت‌های نهادهای انقلابی و خیرین در راستای تامین نیازهای این حوزه استفاده شود، گفت: سرانه فضای آموزشی استان کمتر از میانگین کشوری و کمبود تعداد نیروی انسانی این نهاد نیز موضوعی است که لازم به پیگیری جدی است.

رییس شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی درباره دیپلماسی مهارتی به عنوان یکی از دستور جلسه های این شورا اظهار کرد: مطالعه این طرح و بررسی اهداف ارائه شده در کنار ارزیابی میزان عایدی و بهره مندی استان از آن، شرایط منطقه ای توام با سایر ملاحظات فرهنگی و آموزشی، سرمایه گذاران بررسی قوانین مربوطه باید دقیق بررسی شود.

معتمدیان ادامه داد: بومی سازی این طرح و عمق بخشی به مطالعات در این راستا با توجه به سابقه اجرای برخی طرح های مشابه در گذشته و نداشتن خروجی مطلوب آنها ضروریست.

در ادامه این جلسه مقرر شد تا شهرداری ارومیه نیز در راستای محرومیت زدایی ۲۰ میلیارد ریال و بابت بدهی خود به این دستگاه ۲۱ میلیارد ریال در اسرع وقت به این نهاد پرداخت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار