گسترش فضای هنرستان‌ها در برنامه هفتم توسعه ضروری است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گسترش فضای هنرستان‌ها در راستای اجرایی‌سازی برنامه هفتم توسعه را ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۷۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
گسترش فضای هنرستان‌ها در برنامه هفتم توسعه ضروری است

علی مطهری در جلسه توسعه هنرستان‌های وابسته و جوار صنعت بیان کرد: مدیریت و ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت بر عهده آموزش و پرورش است و دستگاه‌های اجرایی یا بخش خصوصی به تناسب شرح وظایف و بستری که در آن‌ها فراهم است، شرایط گذراندن واحدهای تخصصی را ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه در راستای حمایت از کار آفرینی و اشتغال‌زایی برای هدایت تحصیلی ۵۰ درصد به سمت شاخه‌های فنی و هنرستانی، گفت: با توجه به اهداف توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال، شاهد افزایش متقاضی تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها هستیم، اما کمبود فضای آموزشی در این رشته‌ها یکی از چالش‌های پیش‌رو بوده که تشکیل و راه‌اندازی هنرستان‌های وابسته و جوار صنعت می‌تواند کمک حال دانش آموزان و آموزش و پرورش در این زمینه باشد.

وی عنوان کرد: باید در راستای تاسیس و فعال‌سازی هنرستان‌های جوار صنعت تلاش ویژه شود تا شاهد بهبود فضای آموزشی در این حوزه باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به وجود برخی چالش‌ها در حوزه توسعه هنرستان‌ها، ایجاد هنرستان‌های وابسته و جوار صنعت در راستای تصوبیب نامه هیات وزیران و ایین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی، می‌تواند تا حد زیادی به رفع این چالش‌ها و مشکلات کمک کند.

مطهری اذعان کرد: این هنرستان‌ها با هدف ارتقای سطح کیفی و رقابت پذیری فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس و همچنین مشارکت و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی در توسعه آموزش و پرورش و تسهیل در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی و توسعه فعالیت‌های پژوهشی، خلاقیت و کارآفرینی تاسیس می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار